:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
در دیدار سجادی با وزیر اقتصاد ارمنستان مطرح شد

فعال‌سازی مناطق آزاد مغری و ارس میان ایران و ارمنستان

سفیر کشورمان در ایروان با آرتسوک میناسیان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
اقتصادگردان- در این دیدار طرفین راه‌های همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل دو کشور، لزوم روان‌سازی عملیات گمرکات و رفع موانع گمرکی، تسریع در تصویب موافقتنامه تعرفه ترجیحی میان ایران و ارمنستان با اتحادیه اوراسیا و ضرورت فعال‌سازی مناطق آزاد مغری و ارس میان دو کشور مورد مذاکره قرار گرفت.

همچنین مذاکره در مورد راه‌های فعال‌سازی وزارتخانه‌های دو کشور در بخش‌های توسعه گردشگری، کشاورزی، صنعت حلال از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو بین سفیر کشورمان و وزیر اقتصاد ارمنستان بود.

سیدکاظم سجادی سفیر کشورمان در این دیدار همچنین با اشاره به آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور فعال در بازار ارمنستان، ورود ایران به اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسب برای گسترش روابط دوجانبه و منطقه‌ای ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد که با فعال شدن مناطق آزاد مغری و ارس، روابط همه‌جانبه دو کشور دوست و همسایه بیش از پیش گسترش یابد.

همچنین آرتسوک میناسیان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به سطح عالی روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد: در دوره حضورش در این سمت روباط دو کشور را ارتقا داده و تلاش کند تمامی توافقات صورت گرفته در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور اجرایی شود.