:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
رییس کمیسیون تخصصی طلا

حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان رسید

رییس کمیسیون تخصصی طلا حباب هر قطعه سکه را ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نوسان قیمتی در بازار سکه شدید است
کد خبر: ۱۱۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
اقتصادگردان - محمد کشتی آرای در گفتگو با  ایبِنا، درباره وضعیت بازار سکه اظهارداشت: هر چند امروز هر قطعه سکه بهار آزادی نرخ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را لمس کرد، اما هم اکنون نرخ هر قطعه سکه تمام به دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه، نوسان قیمتی در بازار طلا و سکه بسیار زیاد است، تصریح کرد: این امر به دلیل قیمت های بازار ارز است. رییس کمیسیون تخصصی طلا اظهارداشت: میزان تقاضا در بازار طی روزهای گذشته متفاوت بوده و همین امر نیز بر قیمت ها موثر است.

کشتی آرای با تاکید بر اینکه، نوسانات نرخ ارز بلافاصله بر قیمت ها در بازار طلا تاثیرگذار است، گفت: هرچند حباب قیمتی برای هر قطعه سکه ۵۰۰ هزار تومان بود، اما این رقم هم اکنون حدود۴۰۰ هزار تومان است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر اوراق گواهی سکه طلا بر بازار نیز خاطر نشان کرد: این اوراق تاثیر مثبتی بر بازار دارد. وی با بیان اینکه افرادی که پیش خرید سکه انجام دادند در ازای آن رسید دریافت کرده اند، تصریح کرد: بر اساس این طرح، این رسید قابل خرید و فروش می شود.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: این طرح زحمت نگهداری سکه را برای خریداران کم می کند، ضمن اینکه تقاضا را نیز تعدیل و به عمق بازار کمک خواهد کرد.