:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تزریق ارز به بازار تقویت شود

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تزریق ارز به بازار راهکار بهبود شرایط فعلی است، گفت: محدودیت در عرضه ارز به بازار مفسده زا شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
اقتصادگردان- محسن بیگلری با بی تاثیر خواندن بسیاری از سیاست ها در بهبود وضعیت بازار ارز، گفت: عملکرد بانک مرکزی برای ساماندهی ارزی مطلوب نبوده و امروز وضعیت مناسبی وجود ندارد و قیمت اقلام و کالاها به نرخ ارز ارتباط پیدا کرده است.

نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیشنهاد دولت و مصوبه مجلس در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار دیده نمی‌شود، افزود: متاسفانه نوسانات ارزی بر قیمت سکه، طلا و سایر اقلام مورد نیاز مردم تاثیر داشته از اینرو دولت باید با تشدید نظارت ها اقداماتی در راستای بهبود شرایط انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت خودرو نیز از نوسانات ارزی تاثیر پذیرفته است، تصریح کرد: ادامه رویه فعلی جای نگرانی دارد از اینرو بازنگری در سیاست ها با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور از سوی تیم اقتصادی دولت لازم است.

بیگلری در پاسخ به اینکه راهکار بهبود وضعیت بازار ارز چیست؟ گفت: راه اندازی سامانه نیما تا حدودی توانست به بهبود وضعیت نرخ‌ها کمک کند، اما تداوم سیاست ها در حوزه ارزی در کنار تشدید نظارت ها بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تزریق ارز به بازار راهکار بهبود شرایط فعلی است، افزود: محدودیت در عرضه ارز به بازار خود مفسده زا شده از اینرو دولت باید با رفع محدودیت ها تنظیم نرخ ها را ممکن کند.

بیگلری با تاکید بر اینکه باید ارز کاغذی و بانکی به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد، گفت: گفته شد که بانک تجارت به عنوان بانک عامل در توزیع ارز اقدام خواهد کرد که این موضوع هنوز عملیاتی نشده، از اینرو باید دولت در تحقق این وعده تسریع کند.

وی با بیان اینکه امروز بازار رقابت بر سر افزایش بیشتر قیمت ارز صورت گرفته است، افزود: با افزایش نرخ ارز مردم با وضعیت اسفباری مواجه شده و تولیدکننده ها در فشار قرار گرفته اند. عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتظار داریم هیات دولت در زمینه ساماندهی بازار ارز ورود کرده و وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه ساماندهی ارزی نیازمند جلسات تخصصی مستمر است، گفت: یکی از شعارهای رییس جمهور در انتخابات ۹۶ تثبیت نرخ ارز بوده از اینرو انتظار داریم به این موضوع توجه بیشتری تا ساماندهی بازار صورت بگیرد.