:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد:

تامین مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی در بورس

مدیرعامل بورس انرژی گفت: برای طرح های نفتی از طریق بورس تا ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی جدید جذب می شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
اقتصادگردان- سیدعلی حسینی درباره جزییات استفاده از بورس برای تامین مالی اجرای پروژه های نفتی، بیان داشت: پیش از نوسان های نرخ ارز، مذاکرات اولیه برای جذب ۱۰ میلیارد دلار از طریق بورس برای صنعت نفت، انجام شده بود.

مدیرعامل بورس انرژی به طرح جذب منابع مالی مردمی برای توسعه و نگهداشت تولید میدان های نفتی کشور توسط بازار سرمایه، اشاره کرد و افزود: بورس انرژی آمادگی دارد در قالب «صندوق پروژه» و نیز «اوراق سلف» تامین مالی این پروژه ها را انجام دهد. حسینی ادامه داد: سودآوری خوب، شناخته شده بودن و ضمانت توسط وزارت نفت از مزایای معرفی پروژه های نفتی در بورس هستند که باعث افزایش استقبال از آنها می شود.

تامین مالی تدریجی

البته باید توجه داشت مبلغ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان که پیش بینی شده است، به یکباره تامین نمی شود و به صورت تدریجی تحقق می یابد. حسینی بر لزوم تنوع بخشی در تامین مالی پروژه های اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید یک سبد از ابزارهای مختلف سرمایه گذاری شکل بگیرد که در آن سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذاری داخلی و منابع مالی بورسی وجود داشته باشد. مدیرعامل بورس انرژی تصریح کرد: متنوع سازی سبد سرمایه گذاری سبب کاهش ریسک در پروژه ها می شود.