:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
ربیعی عنوان کرد:

توافق وزارت کار با ارتباطات برای رفع موانع بیمه‌ای استارت آپ‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات گفت: وزارتخانه ارتباطات درباره رفع موانع بیمه ای استارت آپ ها تفاهم کردیم و قرار شد تمام موارد بیمه ای در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
اقتصادگردان- علی ربیعی در حاشیه دیدار با محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد آخرین وضعیت رفع مشکلات و موانع پیش روی کسب و کارهای نوپا گفت: موانع درحال برطرف شدن است اما چون کار جدیدی است و کارهای جدید معمولا با ساختارهای اجرایی موجود همخوانی ندارند از اینرو باید در روش اجرا هماهنگی هایی صورت گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رفع مشکلات بیمه ای کسب و کارهای نو افزود: در این تفاهمنامه مواردی چون نحوه رسیدگی، مشوق ها و معافیت های بیمه ای مشخص می شود تا بعد از امضا برای رفع موانع بیمه ای کسب و کارهای نوپا اقدام صورت گیرد.

ربیعی در مورد رفع مشکلات مالیاتی نیز اظهار کرد: باتوجه به توافق این دو وزارتخانه باید از طریق مجلس یا دولت شمول معافیت های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب و کارها گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آنها درنظر گرفته شود.

گفتنی است، بر اساس برسی‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات متعلق به مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 32 مانع کسب و کارهای استارت آپی شناخته شده است که عمده ترین مشکلات این دسته از کسب و کارها به بحث مالیات و بیمه مربوط است که حالا با تعیین و تکلیف بحث بیمه رفع سایر مشکلات باید در دستور کار مجموعه وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری قرار بگیرد.