:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری امارات برای نجات اقتصاد اتیوپی

امارات اعلام کرد یک میلیارد دلار در بانک بحران زده ملی اتیوپی سپرده‌گذاری و ۲ میلیارد دیگر در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
اقتصادگردان- به نقل از خبرگزاری آناتولی، این خبر ساعتی پس از ورود شیخ محمد بن زائد- ولی عهد امارات به ادیس ابابا- پایتخت اتیوپی برای دیداری دو روزه از این کشور اعلام شد.   در دیدار مقامات دو کشور، موافقت نامه‌هایی در زمینه گردش گری، تسهیل صدور روادید و اقتصادی امضا شد.

احمد شیده- یکی از وزیران اتیوپی- در خصوص تخصیص این خط اعتباری از جانب امارات گفت: تامین مالی امارات باعث تقویت فعالیت های سرمایه گذاری در اتیوپی خواهد شد.

این تامین مالی به منظور تشویق بیشتر سرمایه‌گذاران اماراتی به فعالیت های بیشتر در بخش ساخت و ساز و به ویژه املاک و هم چنین ساخت بیمارستان در این کشور خواهد شد.

اقتصاد اتیوپی در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ عملکردی مناسب داشته است و متوسط رشد آن در هر سال ۱۰.۳ درصد بوده است. با این حال در سال های اخیر اقتصاد این کشور مجددا وارد بحران شده است. به گفته بانک جهانی، چالش‌های مهم اتیوپی حفظ رشد مثبت اقتصادی و شتاب بخشیدن به روند فقرزدایی از این کشور است که خود نیازمند اشتغال زایی بیشتر و بهبود شاخصه‌های حکمرانی است.

دولت اتیوپی به منظور تقویت رشد اقتصادی باید به دنبال زیرساخت های مالی باثبات، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اصلاحات ساختاری باشد.