:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

خسارت وزش باد شديد و طوفان، سنگ نماي ساختمان ها و درختان را بررسي كنيد + عكس

به دنبال وزش باد شدید و طوفاني با سرعت حدود 83 کیلومتر در ساعت در استان تهران خسارت هايي به نقاط مختلف وارد شد و 18 نفر دچار مصدومیت شدند که تعدادي در محل درمان اولیه و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
اقتصاد گردان - علت مصدومیت این افراد سقوط مصالح ساختماني ،افتادن درخت و ریزش سنگ گزارش شده است و اين موضوع علامت هاي هشدار دهنده اي به شهروندان مي دهد كه مكان هاي فرسوده و اتصالات و درخت ها و وسايل مختلف را بررسي كنند و از سقوط نكردن و خسارت  وارد نكردن آنها اطمينان حاصل كنند. ا زجمله سيم هاي برق، صفحه هاي فلزي، درختان، سنگ هاي نماي ساختمان ها بايد به خوبي بررسي شود. زيرا بسياري از سنگ نماهاي ساختمان با ملات نامناسب و سيمان كم يا خشك چسبانده شده و كارگران براي سرعت بخشيدن به كار حين نصب سنگ ها، ملات كم سيمان به كار گرفته اند يا ملات آبكي و نامناسب است و بعد از نصب سنگ، مقداري سيمان خشك به آن اضافه مي كنند كه عملا تاثيري در قدرت چسبندگي ملات ها ندارد. 
لذا توصيه شده كه اين سنگ ها با رول پلاك مجددا به ديوارها متصل شود زيرا با يك زلزله كم عمق يا طوفان شاهد افتادن سنگ ها از ديوارها هستيم. 


طوفان دوشنبه شب در استان تهران نيز با آذرخش همراه بود که این وضعیت بیشتر مناطق پایتخت بویژه در مناطق جنوبی، مرکزی و شرقی را در برگرفت و در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده باران بود.
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گزارشي مبني بر اينكه در روز  دوشنبه بارش‌هایی در ارتفاعات مناطق شمالی کشور  انجام شده داشته است، البته این بارش‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نقاط ساحلی مناطق شمالی کشور از جمله مناطق شرقی استان مازندران و استان گلستان به صورت رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
به گزارشات  واصل شده ،همچنین برخورد صاعقه با زمین همراه با طوفان شدید دوشنبه شب در ورامین سبب بروز آتش سوزی در بخش وسیعی از مزارع گندم و جو این شهرستان شد
  تاكنون گزارش دقيقي از میزان خسارت های این طوفان اعلام نشده اما وزش طوفان در شهر تهران به حدی بود که سبب قطع  درختان ،شاخه های بسیاری از آنها  و تخریب برخی تابلوهای  تبليغاتي در سطح شهر شد.

تهيه خبر /عكاس خبري
سهيل رحماني خانقاهي