:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
نامه انبوه‌سازان به جهانگیری:

وام نوسازی بافت فرسوده ۸۰میلیون شود

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران در نامه‌یی به معاون اول رییس‌جمهوری خواستار افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و ودیعه مسکن در محدوده بافت فرسوده شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
اقتصادگردان- جمشید برزگر رییس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران طی نامه‌یی خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری خواستار افزایش سقف تسهیلات اختصاص یافته به بخش نوسازی و ودیعه مسکن در بافت فرسوده شهرها شد.

وی در این نامه با اشاره به گذشت چهار سال از مصوبه هیات دولت عنوان کرده است: اگرچه در قالب مصوبه هیات دولت یازدهم، سقف تسهیلات نوسازی و ودیعه مسکن در محدوده بافت فرسوده در کلان‌شهرها به ترتیب به ۵۰میلیون و ۲۰میلیون تومان و در سایر شهرها به ترتیب به ۴۰میلیون و ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده اما طی چهار سال اخیر هزینه‌های مربوط به ساخت، ترهین و اجاره مسکن با رشد قابل توجهی مواجه بوده است.

برزگر در ادامه این نامه به ناهمخوانی تسهیلات در نظر گرفته شده و نیاز مالی ساکنان فعلی و بخش عرضه اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر این تسهیلات نه تنها نمی‌تواند پاسخگوی نیاز ساکنان و تامین منابع مالی مناسب برای آنها باشد بلکه فعالان ساختمانی مایل به سرمایه‌گذاری در محدوده بافت فرسوده نیز امکان تامین مالی مناسب برای حضور در طرح بازآفرینی را از دست خواهند داد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران با اشاره به مشکلات موجود برای تامین منابع مالی بخش عرضه و ساکنان فعلی بافت قدیمی شهرها پیشنهاد داد که سقف تسهیلات نوسازی مسکن در محدوده بافت فرسوده برای کلان‌شهرها از ۵۰میلیون تومان کنونی به ۸۰میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰میلیون تومان فعلی به ۷۰میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی در عین حال خواستار افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای حمایت از ساکنان بافت فرسوده نیز شد و افزود: در این بخش نیز خواستار افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن در این محدوده در کلان‌شهرها از ۲۰میلیون به ۳۰میلیون تومان و در سایر شهرها از ۱۵میلیون تومان به ۲۰میلیون تومان هستیم.