:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شرایط خرید ناوگان نو برای رانندگان

باتوجه به ابلاغ مصوبه تخصیص 10 میلیارد دلار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری نگاهی به وضعیت این ناوگان در شفاف شدن این تصمیم بسیار راهگشاست.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
اقتصادگردان- براساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت بیش از 21 هزار اتوبوس درون‌شهری، بیش از 13 هزار اتوبوس برون شهری، 19هزار کامیونت، 57 هزار مینی‌بوس و ون و 240هزار کامیون و کشنده فرسوده در کشور وجود دارد.

*نیاز ارزی برای خرید هر دستگاه اتوبوس برون‌شهری حدود

95 هزار یورو و با قیمت تمام شده 90٠میلیون تومان است که دوره بازپرداخت تسهیلات ٦٠ ماهه با نرخ سود ١٨درصد و اقساط ماهانه 6.5میلیون تومان برای این وسیله نقلیه درنظر گرفته شده است.

* نیاز ارزی برای خرید هر دستگاه کامیونت ١٥هزار و ٥٠٠ یورو و قیمت تمام شده آن ١٢٠ میلیون تومان است که از این میان ٦٠درصد به‌صورت ارزی، ٢٥درصد آن در قالب تسهیلات از سوی نظام بانکی و ١٥درصد هم به صورت پیش‌پرداخت از سوی خریدار تامین می‌شود. علاوه بر این بازپرداخت اقساط تسهیلات برای کامیونت 36 ماهه با نرخ سود ١٨درصد و با اقساط ماهیانه ١ میلیون و١٠٠هزار تومان خواهد بود.

* نیاز ارزی برای خرید مینی‌بوس، 18 هزار یورو و قیمت تمام شده 140 میلیون تومان است که البته 15درصد قیمت تمام شده به صورت پیش‌پرداخت توسط خریدار و 30درصد از قیمت کل از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

* دوره بازپرداخت برای تسهیلات بانکی 36 ماه با نرخ سود 18درصد و قسط ماهانه یک میلیون و 400هزار تومان خواهد بود.