:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مازندران 20 و 21 تیرماه میزبان همایش کشورهای حاشیه دریای خزر

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد از برگزاری همایش «توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر» در روزهای 20 و 21 تیرماه امسال در بندر امیرآباد(استان مازندران) با حضور کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقزستان و روسیه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
اقتصادگردان«سیاوش رضوانی» افزود: در این همایش، مشوق‌ها و راهکارهای لازم برای ورود بخش خصوصی با هدف توسعه صادرات و رونق بندر، اعلام و مورد بررسی قرار می گیرد.
وی درباره جزئیات همایش توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر توضیح داد: این همایش براساس فرامین رهبر انقلاب اسلامی در موضوع اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال(حمایت از کالای ایرانی) برگزار می شود.
مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: یکی از تکالیف بنادر کشور، ارتقای بهره‌وری و بازاریابی برای بنادر با هدف رونق اقتصادی است؛ معنای بازاریابی و ارتقای بهره وری در بنادر نیز سرویس دهی مناسب و ارایه خدمات به صاحبان کالا تعریف شده است.
رضوانی با بیان اینکه در بندر امیرآباد به دنبال تنوع کالا با هدف رونق صادرات و ترانزیت هستیم، افزود: برای برگزاری این همایش، نشست هایی در سازمان بنادر تشکیل و در نهایت، کارگروهی متشکل از سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و نمایندگان وزارت امور خارجه و سایر نهادهایی دخیل در صادرات، ایجاد شد.
وی گفت: کمیته مشترک نیز برای تعیین فرآیندها، روش ها و هماهنگی بخش های مختلف چند نشست برگزار کرد تا رهکارهای اجرایی بررسی و در روز همایش اعلام عمومی شود.
مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: در این همایش، راهکارهای اجرایی که می توان کالاها را با قیمت تمام شده کمتری به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر کرد را اعلام خواهیم کرد.
رضوانی با بیان اینکه همایش توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر تنها جنبه علمی ندارد، گفت: این همایش کاربردی، تخصصی و اجرایی است.
وی یادآورشد: این همایش قرار بود به صورت ملی برگزار شود اما به دلیل اهمیت موضوع، رونق صادرات و ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، به صورت بین المللی برگزار می شود و میهمانانی از بنادر حاشیه دریای خزر حضور خواهند داشت.
این مقام مسئول افزود: البته رایزن‌های بازرگانی ایران و فعالان اقتصادی، نمایندگان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز دیگر میهمانان این همایش هستند؛ در این گردهمایی میزگردهای تخصصی نیز پیش بینی شده است.