:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

محدودیت ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات عید فطر اعلام شد

مرکز مدیریت راههای کشور با اعلام محدودیت های ترافیکی جاده ها در ایام تعطیلات عید فطر، از یکطرفه شدن جاده کندوان از فردا (پنجشنبه) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
اقتصادگرداندر جاده کندوان تردد وسایل نقلیه از ساعت 12 فردا تا ساعت 2 بامداد روز جمعه از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه، تردد خودرو از ساعت 15 فردا تا ساعت 2 بامداد روز جمعه از کرج به سمت مرزن‌آباد به‌ صورت یک‌ طرفه خواهد بود.
تردد موتور‌سیکلت از ساعت 12 ظهر امروز (چهارشنبه) تا ساعت 6 ‌روز یکشنبه خرداد ماه از محورهای کرج - چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است؛ اما تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک مانعی ندارد.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز شنبه 26 خرداد تا 2 بامداد روز یکشنبه 27 خرداد، از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روز شنبه تا 2 بامداد روز یکشنبه، از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌ صورت یک‌طرفه خواهد بود.
در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز شنبه 26 خرداد تا 2 بامداد روز یکشنبه 27 خرداد، از رودهن به سمت آمل ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 روز شنبه تا 2 بامداد روز یکشنبه، از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء‌) به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.
در محور هراز، تردد‌ تریلرها کماکان ممنوع است و تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12 تا 24 امروز (چهارشنبه) و از ساعت 6 تا 24 روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و نیز از ساعت 6 صبح روز شنبه 26 خرداد تا ساعت 12 روز یکشنبه 27 خرداد، از محور هراز ممنوع است.
در محور فیروزکوه، ‌تردد‌ تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12 تا 24 امروز (چهار شنبه) و از ساعت 8 ‌تا 24 روز‌های پنجشنبه جمعه و شنبه پیش رو ممنوع ‌است.
در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس، تردد ‌تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12 تا 24 فرداد (پنجشنبه) و از ساعت 8 تا 24 روز شنبه 26 خرداد ‌ممنوع اعلام شده است.
در محور آستارا - اردبیل و بالعکس، تردد همه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 فردا (پنجشنبه) و از ساعت 8 تا 24 روز شنبه ‌مورخ 26 خرداد ‌ممنوع ‌است.
در محور سلفچگان - قم ‌باند رفت به سمت قم‌، تردد تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 15 تا 24 روز شنبه 26 خرداد در محور فوق ممنوع است، مسیر جایگزین هم آزاد راه تهران - ساوه است.
در محورهای مشهد - قوچان - شیروان و بجنورد - آشخانه - جنگل گلستان و بالعکس، ‌تردد تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12 تا 24 امروز (چهارشنبه) و از ساعت 8 تا 22 و روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه پیش‌ِرو ممنوع است.
در محور قدیم ساوه - همدان و بالعکس، تردد همه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 امروز (چهارشنبه) و از ساعت 8 تا 24 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه پیش‌‌رو ممنوع شده است.

**محدودیت تردد در برخی راه‌ها
محور خلخال - ‌اسالم در استان اردبیل تا 31 تیر 97، به‌صورت 24 ساعته، به‌ دلیل اجرای عملیات به‌سازی و تعریض، کیلومتر 7در محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین محور خلخال - پونل انجام می‌شود.
آزاد‌راه تهران - قم، در استان تهران تا 20 شهریور 97، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت 9 تا 17و روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت 9 تا 14 به غیر از روزهای جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی مفصلی در رفوژ میانی، حدفاصل کیلومتر 37 تا 58، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.
همچنین در محور کرج - چالوس، در استان البرز، تا 20 شهریور 97، روزهای شنبه تا سه‌شنبه از ساعت 8 ‌تا 17و روز چهارشنبه از ساعت 8 تا 12 هر هفته غیر از‌ ایام تعطیلات رسمی و روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت گرم، کیلومتر 0 تا 70، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.
آزاد‌راه تهران ‌- قم، در استان تهران تا 31 خرداد 97، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 9 تا 17 و روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 14 ‌به غیر از‌ ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی مفصلی در رفو‍‌ژ میانی، حدفاصل کیلومتر 0 تا 30، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.
‌آزاد‌راه تهران - کرج‌ از تا 20 شهریور 97، از ساعت 8 تا 15 روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و روز‌ چهارشنبه از ساعت 8 تا 13 هر هفته، ‌غیر از‌ ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی در رفوژ میانی، حدفاصل کیلومتر 0 تا 500+13، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.
‌در آزادراه قم - تهران، واقع در استان قم، تا 20 شهریور 97، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 تا 17 و‌ روزهای سه شنبه و پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 14 ‌به غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات حمل و نصب حفاظ مفصلی، کیلومتر 15 تا 28، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.
محور آزاد‌راه تهران - کرج - قزوین‌ تا 20 شهریور 97، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 9 تا 15 و روزهای چهارشنبه از ساعت 9 تا 13 هر هفته، به ‌غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات حفاظ‌های صلب مفصلی‌، کیلومتر 500+16 (تیر280) تا 24 (تیر 400) تردد همزمان با اجرای عملیات و با رعایت جوانب ایمنی انجام می‌شود.
آزادراه تهران - کرج - قزوین باند جنوبی حدفاصل امامزاده طاهر تا پمپ بنزین آفتاب‌،در استان البرز، تا 20 شهریور 97، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 9 و 30 تا 16 و 30 هر هفته، غیر از روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات بهسازی و لکه‌گیری آسفالت، کیلومتر 33 تا 13، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

**آخرین وضعیت تردد در راههای کشور
براساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، اکنون بجز از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده، سایر محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.
‌کل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته بر اساس‌ آخرین اطلاعات دریافتی از 2 هزار و 294 دستگاه دستگاه تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 0.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.
در همین مدت، سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 17.8 درصد، اوج تردد بین ساعات 18 تا 19 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 بوده است.
آزادراه‌ ‌‌کرج ‌- تهران،‌ آزادراه تهران - کرج، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه ‌قزوین ‌- کرج، محور تهران - پاکدشت‌‌‌‌ و پاکدشت - تهران، ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران - قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم - تهران‌‌، آزادراه زنجان - قزوین، محور تهران - شهریار و شهریار - تهران‌‌‌‌ در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌

**راههای مسدود
محور رامیان - اولنگ - شاهرود ‌در استان‌های گلستان و سمنان‌، محور فرعی شمشک - دیزین، در استان‌های البرز و تهران و محور عجب شیر -آذرشهر (‌محدوده پل گله زار‌)، در استان آذربایجان شرقی‌ به دلیل نبود ایمنی کافی همچنان مسدود است.
مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.