:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
به امضای ستاری و ربیعی رسید

معافیت شرکت های دانش بنیان از پرداخت حق بیمه پیمانکاری

بر اساس توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیه قراردادهایی که مجریان آن شرکت‌های دانش بنیان باشند با تایید معاونت علمی، از محاسبه ضرایب و پرداخت حق بیمه پیمانکاری معاف می شوند.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
اقتصادگردانبه گزارش روز چهارشنبه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ به منظور تسهیل کسب‌وکارهای دانش بنیان جلسه‌ای مشترک با حضور دکترعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، برگزار و تصمیماتی برای رفع مشکلات و موانع کسب ‌وکارهای دانش بنیان اتخاذ شد.
طبق اعلام محمد حسن زاده معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس مصوبات این نشست مشترک کلیه قراردادهایی که مجری آن‌ها شرکت‌های دانش بنیان باشند و در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان آن شرکت تعریف ‌شده باشند با معرفی و تأیید معاونت علمی از محاسبه ضرایب و پرداخت حق بیمه پیمان معاف خواهند بود و صدور مفاصا حساب منوط به اخذ تعهد حسابرسی از دفاتر خواهد بود.
همچنین به منظور رسیدگی تخصصی به امور بیمه ای شرکت‌های دانش بنیان شعبه‌های خاصی در تهران برای ثبت‌نام و رسیدگی به اعتراضات فعالان این عرصه ایجاد خواهد شد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ابتدای این نشست در سخنانی با اشاره به اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره بر پایه حمایت از کسب‌وکارهای دانش بنیان بوده است.
ستاری افزود: تاکنون با دستگاه‌های مختلفی همچون مالیات، گمرک و ستاد کل نیروهای مسلح مسیرهای خاص و ویژه ای برای گردش روان تر کار کسب‌وکارهای دانش بنیان طراحی و اجراشده است.
ستاری نقش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی در تسهیل فضای کسب‌وکار دانش بنیان را بسیار تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: به دلیل نوپا بودن اغلب کسب‌وکارهای دانش بنیان، مشکلاتی در تعامل با سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که نیازمند ارائه راه حل های مناسب است.
دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت کسب‌ وکارهای دانش بنیان گفت: موضوع اشتغال یکی از مسائل اصلی کشور است و باید به صورت ویژه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در برنامه توسعه اشتغال فراگیر و برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری مسیر ویژه ای را تدارک دید.
وی با اشاره به تجربیات گذشته کشور در زمینه توسعه اشتغال تاکید کرد: باید از زنجیره‌های صنعتی و تولیدی و شرکت‌های بازاریابی و فروش در جهت ایجاد تحرک هرچه بیشتر بنگاه‌ها و افراد حمایت کرد.
ربیعی آمادگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه حق بیمه قرارداد و ایجاد شعبه تخصصی برای انجام کل امور بیمه ای شرکت‌های دانش بنیان، دستور ویژه ای صادر خواهد شد و سعی می‌شود مشکلات در این زمینه با همکاری معاونت علمی به حداقل برسد.
عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محمد حسن زاده معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی، علی رضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، مهدی الیاسی معاونت سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و هم‌چنین محمد صاحبکار رییس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی از جمله حاضران این نشست بودند.