:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

بازار نفت در ماه‌های آینده با شوکی روبه‌رو نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عربستان توان افزایش تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت را ندارد تا بتواند جایگزین تولید نفت ایران شود، گفت: شوک خاصی به بازار نفت طی ماه‌های آینده وارد نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
اقتصادگرداناسدالله قره‌خانی گفت: برخی کشورهای منطقه در حوزه نفت و انرژی متاسفانه کاملا همسو با سیاست‌های آمریکا حرکت می‌کنند‌، در حالی که تصمیم‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با اجماع اتخاذ می‌شود.

وی با بیان این‌که برخی کشورهای عضو اوپک از سیاست‌های این سازمان تبعیت نمی‌کنند، افزود: ما با افزایش تولید نفت ازسوی عربستان مخالف هستیم و ممکن است برخی کشورهای دیگر نیز با این تصمیم مخالف باشند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی کشورها در گذشته به یکباره تولید نفت را افزایش دادند و قیمت آن را به حدود ۳۰ دلار برای هر بشکه رساندند که با این اقدام ضربه‌ای به درآمدهای نفتی کشورهای صادرکننده وارد شد.

قره‌خانی عنوان کرد: هم اکنون تولید نفت ونزوئلا کاهش یافته و اگر آمریکا خریداران نفت ایران را جریمه کند، کاهش تولید دوباره‌ای رخ می‌دهد که کشورهای عضو اوپک نمی‌توانند این کاهش تولید را جبران کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که شوک خاصی به بازار نفت وارد نمی‌شود، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های بین‌المللی، دیپلماسی نفت با دیگر کشورها و یافتن شریان جدید صادرات نفت استفاده کنیم تا بتوان با توطئه‌های آمریکا مقابله کرد.