:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

بررسی مسائل زیست محیطی شرکت پتروشیمی کارون

پتروشیمی کارون ۲ طرح موازی برای خرید و جایگزینی کاتالیست واحد اسید در دست اقدام دارد؛ کاربرد این کاتالیست زیست محیطی است و سبب پالایش هوای خروجی دودکش‌ها می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
اقتصادگردانبه نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به دعوت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، جلسه بررسی مسائل زیست محیطی شرکت پتروشیمی کارون با حضور فرماندار شهرستان، ریاست حوزه قضایی بندرامام، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در دفتر مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

در این جلسه امید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت مسائل محیط زیستی و اولویت آن در منطقه، با طرح مشکلات پتروشیمی کارون و اظهارنظرهای انجام شده ازسوی مراجع تخصصی و نیز اخبار منتشر شده در فضای مجازی، هدف از برگزاری جلسه را تبادل اطلاعات موثق و بررسی اقدام‌های انجام شده و اتخاذ تصمیم‌ در این خصوص عنوان کرد.‌

در ادامه جلسه، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون شرح کاملی از علت مشکل ایجاد شده و اقدام‌هایی که در این ۲ طرح موازی برای خرید کاتالیست واحد اسیدنیتریک به عمل آورده‌اند ارائه و تصریح کرد: هم‌اکنون و در شرایط موجود نیز انتشار گاز مورد نظر در حد استاندارد است.

سپس اظهاراتی فنی از سوی مدیرکل محیط زیست استان خوزستان درخصوص ضرورت توجه شرکت‌ها به کنترل آلودگی و تولید با لحاظ کردن الزامات محیط زیست ارائه و بر آن تاکید شد.

در این جلسه، ریاست حوزه قضایی بندرامام، ضمن صحه‌گذاری بر اهمیت موضوع، تاکید کرد: تلاش و برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای رفع مشکلات نیز باید مدنظر قرار گیرد و در این زمینه ارائه گزارش‌های مربوطه ازسوی سازمان محیط‌زیست و سازمان منطقه ویژه در پیگیری امور حائز اهمیت است.

در پایان جلسه، مقرر شد شرکت پتروشیمی کارون در یک بازه زمانی یک ماهه نسبت به نهایی کردن خرید کاتالیست و رفع مشکل، اقدام کند و سازمان محیط‌زیست در طول این مدت نظارت لازم را بر فرآیند انجام کار داشته باشد و هرگونه اقدام آینده به اعلام نظر سازمان محیط‌زیست منوط خواهد بود.