:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

چشم‌انداز بورس در فصل مجامع

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فرا رسیدن فصل مجامع باعث شده تا بخش عمده‌ای از تمرکز سهامداران به این اتفاق جلب شود و انتظار می‌رود نوسان‌های متفاوتی در بستر زمان برگزاری مجامع در تالار شیشه‌ای شکل گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
اقتصادگردانرضا خانلو با اشاره به برگزای فصل مجامع گفت: اطلاعات منتشر شده توسط شرکت‌ها در فصل مجامع تا حدودی این روزها معاملات بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار داده است. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که برگزاری فصل مجامع همواره ریسک‌ها و ابهامات خاص خود را در بازار سهام از خود بر جای می گذارد افزود: موضوعاتی مانند تقسیم سود و افزایش سرمایه شرکت‌ها و ... از جمله موضوعاتی هستند که موجب می‌شوند در فصل مجامع سرمایه‌گذاران با تردید و ابهام بیش‌تری اقدام به داد و ستد سهام در بازار سرمایه کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که شرکت‌ها در فصل مجامع امسال بیش از سال‌های گذشته به آن توجه داشتند و مجامع شرکت ها را تحت تاثیر خود قرار داد تغییرات نرخ ارز و وضعیت برجام و اثر آن بر شرکت‌ها و سودآوری آنها بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در این راستا برخی صنایع به دلیل آثار تغییر نرخ ارز و نیز تغییر در روابط خارجی بر وضعیت مالی خود از جمله هزینه‌های تولید و فروش، گزارشات متفاوتی داشته‌اند که این موضوع در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران و کلیت بازار سهام اثرگذار بوده است.

وی اظهارداشت: به عنوان مثال در صنایعی از قبیل فلزات اساسی، پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و مخابرات انتظار تقسیم سود بالا و در مقابل در گروه خودرویی با توجه به زیان انباشته بالا در اکثر نمادها، امکان پرداخت سود نقدی وجود ندارد.