:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در نشست مشترک ستاری با مسؤولین وزارت تعاون اعلام شد

رسیدگی تخصصی به امور بیمه‌ای شرکتهای دانش‌بنیان با ایجاد شعب خاص در تهران

در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با مسؤولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد که به منظور رسیدگی تخصصی به امور بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان، شعبه‌های خاصی در تهران برای ثبت‌نام و رسیدگی به اعتراضات ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
اقتصادگردانبه منظور تسهیل کسب‌وکارهای دانش بنیان جلسه‌ای  مشترک با حضور علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، برگزار و تصمیماتی برای حل مشکلات و موانع کسب‌وکارهای دانش بنیان اتخاذ شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر حمایت از کسب‌وکارهای دانش بنیان است. تاکنون با دستگاه‌های مختلفی مانند مالیات، گمرک و ستاد کل نیروهای مسلح مسیرهای خاص و ویژه‌ای برای کسب‌وکارهای دانش بنیان طراحی و اجرا شده است.

وی با اشاره نقش بسیار مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی در تسهیل فضای کسب‌وکار دانش بنیان، خاطر نشان کرد: به دلیل نوپا بودن اغلب کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، مشکلاتی در تعامل با سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که باید برای آن‌ها راه حلی ارائه داد.

آمادگی وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با تاکید بر اهمیت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، گفت: موضوع اشتغال یکی از مسائل اصلی کشور است و باید به صورت ویژه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در برنامه توسعه اشتغال فراگیر و برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری مسیر ویژه‌ای را تدارک دید.

ربیعی با اشاره به تجربیات گذشته کشور در زمینه توسعه اشتغال، بیان کرد: باید از زنجیره‌های صنعتی و تولیدی و شرکت‌های بازاریابی و فروش حمایت کرد تا تعداد زیادی از بنگاه‌ها و افراد را به تحرک وادار کند.

وی با اشاره به آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان افزود: در حوزه حق بیمه قرارداد و ایجاد شعبه تخصصی برای انجام کل امور بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان، دستور ویژه‌ای صادر می‌شود. سعی می‌شود مشکلات در این زمینه با همکاری معاونت علمی به حداقل برسد.

رسیدگی تخصصی به امور بیمه‌ای شرکتهای دانش‌بنیان با ایجاد شعب خاص در تهران

در این جلسه محمد حسن‌زاده معاون بیمه‌ای تأمین اجتماعی گفت: بر اساس مصوبات این نشست مشترک، تمام قراردادهایی که مجری آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان باشند و در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان آن شرکت تعریف‌شده باشند، با معرفی و تأیید معاونت علمی از محاسبه ضرایب و پرداخت حق بیمه پیمان معاف خواهند بود و صدور مفاصا حساب منوط به اخذ تعهد حسابرسی از دفاتر خواهد بود.

وی با اشاره به تعامل سازمان تأمین اجتماعی با بخش‌های بسیار متنوعی از فعالان اقتصادی، بیان کرد: به منظور رسیدگی تخصصی به امور بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان شعبه‌های خاصی در تهران برای ثبت‌نام و رسیدگی به اعتراضات ایجاد می‌شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در این جلسه عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی علی رضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، مهدی الیاسی معاونت سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و هم‌چنین محمد صاحبکار رییس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی حضور داشتند.