:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

توضیحات شرکت آب و فاضلاب در مورد مسمومیت با آب آلوده

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: روز گذشته ۹ نفر از شهروندان در باقرشهر به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدند. اما این موضوع هیچ ارتباطی با کیفیت آب شرب شهری ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
اقتصادگردانعلیرضا نوذری پور با بیان اینکه نیم ساعت قبل از وقوع این اتفاق به صورت اتفاقی از کارگاه مذکور نمونه‌برداری صورت گرفت، اظهار کرد: آب این منطقه کاملا سالم است و باید گفت که آب شرب باقرشهر از تهران منتقل می‌شود و به هیچ عنوان از نظر کیفیت مشکلی برای آب شرب شهری این منطقه وجود ندارد.

وی با اشاره به معضل دستگاه‌های تصفیه آب گفت: اگر دستگاه تصفیه خراب باشد، امکان آلوده بودن آب بسیار زیاد است. پیش بینی می‌شود که علت وقوع این حادثه نیز خرابی دستگاه تصفیه آب و یا ایجاد فرسودگی و خرابی در تجهیزات آب کارگاه مورد نظر باشد.

وی با تاکید به این مسئله که تنها ۹ نفر از شهروندانی که از آب استفاده کرده‌اند، دچار مسمومیت شده‌اند، عنوان کرد: هیچ گزارشی درخصوص مسمومیت اهالی منطقه باقرشهر گزارش نشده است.

روز گذشته اورژانس تهران خبری مبنی بر مسمومیت ۱۳ نفر به دلیل مصرف چای تهیه شده از آب آلوده داد که بر اساس این خبر مصدومان حادثه دلیل این اتفاق را تعویض غیر اصولی دستگاه تصفیه آب و استفاده نکردن از آن اعلام کرده‌اند.

این در صورتی است که آب و فاضلاب تهران تعداد افراد مصدوم را ۹ نفر خوانده و صراحتا اعلام کرده که این اتفاق هیچ ارتباطی با کیفیت آب شرب شهری ندارد.