وی ادامه داد: معاونت راهداری باید توجه داشته باشد که رابطه مالی رانندگان با شرکتهای حمل و نقل باید قطع شود و رابطه مالی شرکتهای حمل و نقل باید با تاجر و صاحب کالا باشد نه خود رانندگان. مصادیقی وجود دارد که در برخی از موارد تا ۵۰ درصد از رانندگان کمیسیون گرفته شده است به ویژه در تهران .
نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: مسئله بعدی حق کمیسیون در بنادر است که ۱۲ درصد است و در سایر جاها ۱۴ درصد است. ۴ درصد این کمیسیون متعلق به راهداری و حمل و نقل است و خدماتی چون راهداری و اسفالت، تعمیر جادهها را انجام میدهد و مابقی نیز به شرکتهای حمل و نقل تعلق میگیرد. این شرکتها در ازای دریافت این حق کمیسیون چه کاری را انجام میدهند؟ در این زمینه باید بازبینی ها و بررسیهای لازم انجام شود. نوبتدهی به کامیوندارن با سلیقه انجام میشود و اغلب شکل صوری دارد. در صحبتی که با رانندگان داشتم از اعلام بار بنادری چون بندر عباس، بندر انزلی، بندر بوشهر و بندر امام ناراضی هستند. این امر نیاز به بازنگری دارد.
وی در پایان گفت: افزایش قیمت باید با توجه به تورم انجام شود. سخت و زیانبار بودن شغل رانندگان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در پایان نیز از خدمات کمیته امداد و اعتمادی که مردم به این مجموعه دارند قدردانی می کنم و انشاءالله در خدمت رسانی موفق باشند.