:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
در کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی؛

پیش‌نویس نقشه راه توسعه فضایی کشور بررسی شد

پیش نویس نقشه راه توسعه فضایی کشور در کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی با حضور وزیر ارتباطات بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
اقتصادگرداندر هجدهمین جلسه کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی بر ضرورت مشخص شدن اهداف و چشم انداز بخش فضایی کشور تا افق ۱۴۰۴ تاکید شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه، گفت: تحقق اهداف فضایی کشور نیازمند تعیین برنامه اقدام مشخص به همراه شفاف سازی نقش بازیگران این عرصه در جهت تحقق اهداف آن است.

وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا، فناوری فضایی بسیار کاربردی بوده و در حل بسیاری از مشکلات کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امروز کشور با مشکلاتی در زمینه آب، تغییر کاربری اراضی و ... روبرو است که برنامه توسعه فضایی کشور باید در خدمت رفع این مشکلات قرار گیرد.

در این جلسه همچنین تاکید شد که نقشه راه فضایی کشور در افق ۱۴۰۴ باید دارای برنامه اجرایی، عملیاتی و دقیق باشد و تعیین شفاف برنامه اجرایی کار، امکان نظارت بر آن و گزارش وضعیت پیشرفت پروژه ها توسط دبیرخانه شورای عالی فضایی را میسر می‌کند.

سند تهیه شده باید متناسب با واقعیات و شرایط حاکم بر کشور و بخش فضایی تنظیم شده و اقدامات گسترده‌ای برای کاربردی‌سازی این فناوری در نظر گرفته شود.

در این جلسه، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران نیز گزارشی از روند اقدامات انجام شده در خصوص تدوین نقشه راه فضایی کشور ارائه کرد و برخی از اعضای کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.