:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

از خودرو نپرسید!

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش تولید از پاسخگویی درباره وضعیت این روزهای بازار خودرو امتناع کرد و گفت: بهتر است این موارد را از معاون امور صنایع بپرسید.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
اقتصادگردانرضا رحمانی در پاسخ به این سوال که در روزهای گذشته بازار خودرو به حالت بحرانی درآمده، آیا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گذشته پیش‌بینی چنین شرایطی شده بود و برنامه‌ریزی خاصی برای شرایط فعلی صورت گرفته است؟ اظهار کرد: بهتر است موضوعات مرتبط با خودرو را از معاونت امور صنایع بپرسید.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت (صمت) در پاسخ به این سوال که آیا در این زمینه برنامه‌ریزی خاصی در معاونت طرح و برنامه صورت نگرفته است؟ توضیح داد: ما استراتژی‌های صنعت را براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت تدوین کرده ‌ایم و راهبردهای صنعت نیز برای سال‌های آینده تدوین شده است.

خودرو، لوکوموتیو صنایع است

وی افزود: خودرو صنعت بزرگی است که لوکوموتیو صنایع محسوب می‌شود و در سال‌های آتی می‌توان از ظرفیت داخلی موجود در این بخش استفاده کرد.

رحمانی اظهار کرد: صنعت خودروی ما تا این اندازه مزیت دارد، اما درباره مباحث مربوط به قیمت بهتر است موضوع از آقای صالحی‌نیا پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، خروج آمریکا از برجام و مطرح شدن احتمال قطع همکاری خودروسازان خارجی و توقف تولید خودروهای پسابرجامی باعث شده تا قیمت این خودروها در بازار به شدت افزایش یابد. در کنار این موضوع رشد نرخ دلار در بازار غیر رسمی نیز باعث ایجاد التهاب مضاعف در بازار خودرو شده و قیمت تمام خودروها با افزایش همراه بوده است.