:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی:

گوشت ۵۰۰۰ تومان ارزان شد، کاهش قیمت ادامه دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی اعلام کرد: در پی ممنوع شدن صادرات دام زنده سبک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت گوشت گوسفند طی روزهای گذشته ۵۰۰۰ تومان کاهش یافت و این ارزانی استمرار خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
اقتصادگردانبازار گوشت قرمز طی ماه های گذشته با نوسانات متعددی مواجه شد و قیمت آن رو به افزایش بوده است؛ به‌گونه‌ای که هر کیلوگرم گوشت قرمز بسته بندی شده گوسفندی به حدود ۷۰ هزار تومان هم در بازار رسید که مدیرکل دفتر تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در این باره گفته که هیچ مشکلی برای تامین گوشت قرمز در بازار وجود ندارد و قیمت محصولاتی مانند گوشت قرمز که جزو کالاهای گروه یک هستند در کارگروه تنظیم بازار تعیین می شود. از آنجا که قیمت کالاهای مختلف نباید در سال جاری بیشتر از نرخ تورم افزایش پیدا کند و با توجه به این که نرخ جدیدی برای گوشت قرمز به تصویب نرسیده است، اگر بازار شاهد قیمت های جدیدی باشد، تخلف صورت گرفته و دستگاه‌های نظارتی باید با آن برخورد کنند.

بصیری به این موضوع نیز اشاره کرده که با اعلام ممنوعیت صادرات دام زنده سبک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش قیمت در گوشت قرمز ایجاد شده و واردات گوشت قرمز گوسفندی و منجمد نیز عامل دیگری برای ارزانی این محصول پروتئینی بوده است.

واردات گوشت گرم و منجمد ادامه دارد

همچنین علی اصغر ملکی - رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی - در این باره به ایسنا توضیح داد: از زمانی که وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابلاغیه خود جلوی صادرات دام زنده سبک را گرفت تا امروز، با کاهش حدود ۵۰۰۰ تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مواجه شده‌ایم و روز گذشته نیز جلسه‌ای با حضور همه مسئولان دولتی و بخش خصوصی در ستاد تنظیم بازار برگزار شد تا تصمیم گیری ها و سیاستگذاری‌های لازم برای تنظیم بازار گوشت قرمز اتخاذ شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دولت برای کاهش قیمت، واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی است که همچنان ادامه دارد و با وضعیت و شرایط کنونی هیچ مشکلی در تامین گوشت قرمز وجود ندارد؛ به گونه‌ای که هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و به حالت اشباع این محصول پروتئینی رسیده‌ایم.

عرضه گوشت تازه گوسفندی کیلویی ۳۳ هزار تومان

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: یکی دیگر از تصمیمات جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، ادامه عرضه گوشت گرم گوسفندی وارداتی با قیمت کیلویی ۳۳ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان است و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌ها و عرضه‌کنندگان منتخب عرضه می‌شود.

ملکی گفت: قطعا در آینده نزدیک شاهد ادامه کاهش قیمت و ارزانی گوشت قرمز خواهیم بود و هیچ مشکلی در تامین این محصول پروتئینی نداریم، چرا که طی ماه‌های گذشته که با نوسان قیمت مواجه شدیم و مسئولان مختلف از اتحادیه‌های بخش خصوصی درخواست کردند تا راهکارهای خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارائه کنند که پیشنهاد کردیم جلوی صادرات دام زنده را بگیرند و در ادامه شاهد ابلاغ ممنوعیت در همین زمینه بودیم.