:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
در نامه وزرای خارجه و دارایی بریتانیا، فرانسه و آلمان به وزرای خارجه و دارایی آمریکا خواستار شدند

نامه ۳ کشور اروپایی به آمریکا؛ شرکت‌های دارو، خودرو، انرژی، هواپیمایی، سوئیفت و ارتباط با بانک مرکزی را مستثنی کنید + متن اصلی نامه

وزیران کشورهای آلمان، فرانسه و بریتانیا در نامه خود خواستار مستثنی شدن شرکت‌های اروپایی فعال در بخش‌های مهم داروسازی، بهداشت و درمان،سوئیفت و ارتباط با بانک مرکزی ایران، انرژی، خودرو، هواپیمایی غیرنظامی، زیرساخت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند
کد خبر: ۱۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
اقتصاد گردان - وزرای خارجه و دارایی بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه ای به همتایان آمریکایی خود بر تعهد کشورهایشان در زمینه حفظ توافق هسته ای با ایران تاکید کردند.


 
در نامه مشترک وزرای خارجه و دارایی سه کشور اروپایی از دولت آمریکا خواسته شده است آن دسته از شرکتهای اروپایی را که پس از اجرای برجام در ایران سرمایه گذاری کرده اند از تحریم های خود مستثنی کند.

وزیران کشورهای آلمان، فرانسه و بریتانیا در نامه خود خواستار مستثنی شدن شرکت‌های اروپایی فعال در بخش‌های مهم داروسازی، بهداشت و درمان، انرژی، خودرو، هواپیمایی غیرنظامی، زیرساخت و بانکداری شامل سوئیفت و ارتباط با بانک مرکزی ایران از تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند.

بر این اساس، نویسندگان این نامه از واشنگتن خواسته‌اند شرکت‌ها و اشخاص اروپایی فعال در ایران مشمول تحریم‌های آمریکا نشوند.

در این نامه که در تاریخ چهارم ماه ژوئن (دوشنبه)  به امضاء وزرای خارجه و دارایی سه کشور اروپایی رسیده، بار دیگر تاکید شده که خروج ایران از توافق هسته‌ای می‌تواند منطقه خاورمیانه را دستخوش ناامنی بیشتری کند و از این منظر موجب تحمیل هزینه‌های امنیتی بالایی خواهد شد.



گفتنی است، نامه وزرای خارجه و دارایی بریتانیا، فرانسه و آلمان به امضای فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا نیز رسیده است.

ه گزارش یورونیوز، وزرای خارجه و دارایی بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به همتایان آمریکایی خود بر تعهد کشورهایشان در زمینه حفظ توافق هسته‌ای با ایران تاکید کردند.

در نامه مشترک وزرای خارجه و دارایی سه کشور اروپایی از دولت آمریکا خواسته شده است آن دسته از شرکت‌های اروپایی را که پس از اجرای برجام در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند از تحریم‌های ثانویه خود مستثنی کند.

وزیران کشور‌های آلمان، فرانسه و بریتانیا در نامه خود به طور مشخص خواستار مستثنی شدن شرکت‌های اروپایی فعال در بخش‌های مهم داروسازی، بهداشت و درمان، انرژی، خودرو، هواپیمایی غیرنظامی، زیرساخت و بانکداری از تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند.

بر این اساس، نویسندگان این نامه از واشنگتن خواسته‌اند شرکت‌ها و اشخاص اروپایی فعال در ایران مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا نشوند.

در این نامه که در تاریخ چهارم ماه ژوئن به امضاء وزرای خارجه و دارایی سه کشور اروپایی رسیده، بار دیگر تاکید شده که خروج ایران از توافق هسته‌ای می‌تواند منطقه خاورمیانه را دستخوش ناامنی بیشتری کند و از این منظر موجب تحمیل هزینه‌های امنیتی بالایی خواهد شد.




در این نامه همچنین از اقدامات ایالات متحده آمریکا برای به خطر انداختن منافع امنیتی کشور‌های اروپایی ابراز نگرانی شده است.

گفتنی است، نامه وزرای خارجه و دارایی بریتانیا، فرانسه و آلمان به امضای فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا و برخی دیگر از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا نیز رسیده است