:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

بورس تهران با کم تحرکی به استقبال تعطیلات رفت

در حالی بازار سهام به استقبال تعطیلات رفت که ورود یک شرکت جدید در بورس تهران در این هفته نتوانست آن گونه که انتظار می رفت به بازار تحرک بخشد؛ به طوری که در آخرین روز کاری بورس شاخص کل بعد از فراز و نشیب ها با تنها 47 واحد رشد مواجه شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
اقتصادگردان- در این هفته بازیگران بازار سهام شاهد نوسانات زیادی در قیمت ها نبودند و بازار با نوسان کمی به استقبال تعطیلات رفت؛ هر چند که یک عرضه اولیه بعد از مدت ها توانست جو بازار را تا حدی متفاوت کند.

در این ماه ها معامله گران بورسی بیش از پیش برای معاملات احتیاط به خرج می دهند تا ریسک های خود را در بازاری که ابهامات برای سرمایه گذاری در آن زیاد شده را کاهش دهند.

در اولین روز کاری این هفته شاخص کل بازده نقدی و قمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۹۵۱ رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۴ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۲۷۹ بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز رشد ۵۸۴ واحدی را تجربه کرد و تا رقم ۱۰۵ هزار و ۲۵۸ بالا رفت.

اما در دومین روز هفته با وجود یک عرضه اولیه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران حدود ۴۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۴۲ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۳۳۲ بالارفت.

بازار سهام در این روزها با ابهامات اقتصادی مواجه است و این موضوع باعث شده برنامه شرکت بورس برای عرضه 12 شرکت با تاخیر و حتی نوعی تردید مواجه شود؛ به طوری که احتمال دارد تا پایان سال این تعداد شرکت به دلایل مختلف از جمله خواست سهامدار عمده تمایلی به ورود در بورس نداشته باشند.

طی دو روز کاری بورس تهران (شنبه و یکشنبه) در مجموع شاخص کل 441 واحد رشد کرد و در آستانه کانال 96 هزار واحدی قرار گرفت و شاخص آزاد شناور در این مدت با 667 واحد رشد مواجه شد.

اما شاخص بازار دوم در این بین تنها شش واحد رشد کرد و شاخص بازار اول با 464 واحد رشد مواجه شد. در عین حال شاخص صنعت با 381 واحد رشد یه رقم 85 هزار و 786 واحدی رسید.