:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

توانمندسازی و اتصال به بازار مهم‌ترین ویژگی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان کردستان گفت: توانمندسازی و اتصال به بازار از مهم‌ترین ویژگی های الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است تا متقاضیان بتوانند تولیدات خود را به راحتی به فروش برسانند.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
اقتصادگردان- «مجید آوج»، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان و مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی کردستان اظهار کرد: توانمندسازی  و اتصال به بازار مهم‌ترین ویژگی الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است تا متقاضیان بتوانند تولیدات خود را به راحتی به فروش برسانند.

وی افزود: در این راستا تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی برای فروش محصولات خود به برندهای و پشتیبانان ملی و استانی و فروشگاه‌های اینترنتی وصل می‌شوند تا بتوانند محصولات خود را از این طریق به فروش برسانند.

آوج تصریح کرد: در بخش اتصال به بازار به دنبال راه‌اندازی بازارچه‌های محلی هستیم تا تولیدکنندگان مشاغل خانگی از این ظرفیت نیز استفاده کنند و محصولات خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه کنند.

وی گفت: با رایزنی‌ها با مجموعه استانداری کردستان و برخی فرمانداری‌ها و شهرداری ها این بازارچه محلی در تمامی شهرستان‌ها دایر خواهند شد که با همکاری صمیمانه شورای اسلامی شهر و شهرداری سنندج تاکنون بازارچه محلی به‌صورت جمعه‌بازار فعالیت خود را در سنندج آغاز کرده است.

آوج با اشاره به اهمیت توانمندسازی، افزود: جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش‌های تخصصی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی تلاش خواهد کرد متقاضیان را مهیای راه اندازی کسب و کار خانگی کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان ادامه داد: در اجرای این طرح در استان کردستان تاکنون چندین جلسه هماهنگی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای حمایتی که در این بخش فعال هستند، تشکیل‌ شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه این طرح در جهاد دانشگاهی استان و تمامی مراکز شهرستان‌های تابعه با یک تیم 20 نفره از عوامل اجرایی و کارشناسان مشغول خدمت‌رسانی و پاسخگویی به متقاضیان هستند.

به گفته آوج، در استان تاکنون تیمی از مشاوران، کارآفرینان موفق، خبرگان فعال در کسب‌وکار و اساتید دانشگاهی تشکیل‌ شده است.

وی اعلام کرد: 52 نفر تسهیل‌گر که دارای مدارک دانشگاهی و تخصصی مرتبط هستند، شناسایی و آماده خدمت‌رسانی در اجرای فاز دوم طرح مشاغل خانگی هستند.

مدیراجرای طرح توسعه مشاغل خانگی استان کردستان یکی از قابلیت‌های این طرح را ارتباط تنگاتنگ کارشناسان دبیرخانه با متقاضیان دانست و گفت: کارشناسان دبیرخانه، تسهیلگران و عوامل اجرایی از ابتدا تا شکل‌گیری کسب‌وکار در کنار متقاضیان هستند.

وی به عناوین رشته‌های اولویت‌دار در استان اشاره و خاطرنشان کرد: کلاش بافی، گلیم بافی، قالی‌بافی، پوشاک، انیمیشن، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان‌های خارجه، ویراستار (کتاب، مقاله و ...) صنایع چوبی، زیورآلات و مصنوعات چرمی از رشته‌های اولویت‌دار در استان معرفی‌شده است.

آوج افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه طرح مشاغل خانگی به نشانی www.inhb.ir از هم‌اکنون می‌توانند ثبت‌نام خود را آغاز کنند.

وی یادآور شد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و هرگونه سؤال در ساعات اداری به جهاددانشگاهی واقع در سنندج، سه‌راه جهاد، سایت اداری، جهاددانشگاهی، طبقه اول، دبیرخانه طرح الگوی نوین مشاغل خانگی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 33287516(داخلی 16) تماس حاصل کنند.

مدیراجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان کردستان در پایان از همکاری صمیمانه استانداری کردستان، فرمانداری شهرستان‌های استان، اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کرد.