:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
قیمت نفت سر به افزایش گذاشت

افزایش قیمت نفت به 75 دلار؛ برنت دریای شمال 10 دلار بیشتر شد

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۴ سنت یا ۰.۱۹ درصد افزایش، به ۷۵.۴۳ دلار در هر بشکه رسید. برنت روز دوشنبه با ۱.۶ درصد کاهش، در ۶۴.۷۵ دلار بسته شده بود
کد خبر: ۱۱۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
اقتصاد گردان - قیمت نفت پس از کاهش در معاملات روز گذشته، تحت تاثیر انتظارات برای کاهش ذخایر نفت آمریکا، امروز سه‌شنبه افزایش پیدا کرد اما روند رشد بی‌وقفه تولید این کشور، افزایش قیمت‌ها را محدود نگه داشت.

 بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۴ سنت یا ۰.۱۹ درصد افزایش، به ۷۵.۴۳ دلار در هر بشکه رسید. برنت روز دوشنبه با ۱.۶ درصد کاهش، در ۶۴.۷۵ دلار بسته شده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۲ سنت یا ۰.۴۹ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۰۷ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز گذشته با ۱.۶ درصد کاهش، در ۶۴.۷۵ دلار بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، مسئله مربوط به عرضه است. اینکه آیا اوپک تولیدش را افزایش خواهد داد یا تولید آمریکا افزایش پیدا می‌کند، نشان می‌دهد که بازار با عرضه جهانی بالاتری مواجه خواهد بود و چنین دورنمایی، معامله گران نفت را محتاط ساخته است.

اعضای اوپک قرار است در نشست رسمی خود که ۲۲ ماه ژوئن در وین برگزار می‌شود، درباره تسهیل محدودیت‌های تولید تصمیم بگیرند. خبرگزاری دولتی کویت گزارش کرد در نشستی که پایان هفته گذشته در شهر کویت برگزار شد، وزیران نفت اوپک و غیراوپک بر ضرورت حفظ همکاری به منظور متعادل نگه داشتن عرضه جهانی توافق کردند.

بر اساس گزارش رویترز، اما روند رشد بی‌وقفه تولید آمریکا، قیمت‌های نفت را تحت فشارهای کاهشی نگه داشته است.

طبق آماری که پنج‌شنبه گذشته از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، تولید نفت این کشور در مارس ۲۱۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۰.۴۷ میلیون بشکه در روز رسید که رکورد ماهانه جدیدی است.

گروه خدمات انرژی "بیکر هیوز" نیز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته دو حلقه افزایش یافته و به ۸۶۱ حلقه رسیده است. این افزایش به دنبال افزایش ۱۵ حلقه در هفته پیش از آن روی داد.

آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا روز جاری از سوی موسسه امریکن پترولیوم منتشر می‌شود و آمار رسمی نیز روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود آمار نشان دهد ذخایر نفت آمریکا حدود ۲.۵ میلیون بشکه در هفته منتهی به اول ژوئن کاهش یافته است.

آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است.