:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

موزه پیکاسو + عکس

پابلو روییس ای پیکاسو ،نقاش، شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک کار اسپانیایی و یکی از برترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود. او به همراه ژرژ براک، نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدیدآورد
کد خبر: ۱۱۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
اقتصاد گردان - از جمله آثار مشهور او می‌توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد. او به دلیل جستجوگری، نوآوری، پرکاری و اثرگذاری بر معاصران، یکی از مهم‌ترین هنرمندان سده بیستم به‌شمار می‌آید.
موزه پیکاسو پاریس در سال 1985 بنا شده و در سال 2009 علی رغم ناراحتی طرفداران پیکاسو جهت تعمیر و بازسازی تعطیل شد و قرار است در تابستان 2013 مجددا بازگشایی شود (احتمال تاخیر نیز وجود دارد). حدود 200 اثر این موزه طی دوران بازسازی به آمریکا  و برخی کشورهای دیگر فرستاده شد. این موزه زیر بنایی حدود 7000 متر مربع همراه با گالری های جدید و فضای نمایش خواهد داشت. ساختمان جدید با زیر بنایی حدود 445 متر مربع در حیاط پشتی، جهت برگزاری نمایشگاه های فوری و برنامه هایی از این دست در نظر گرفته شده، که آخرین مرحله مرمت موزه است که در بهار 2014 به بهره برداری خواهد رسید.
در این موزه بیش از 100000 نقاشی، مجسمه، طراحی و مدارک پیکاسو در دوران آبی سورئالیسم قرار دارد.

عكاس خبري: منا يكدانه