:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

غار آبی دانیال در سلمان شهر + عکس

غار آبی دانیال ، از مرکز شهر سلمان شهر (متل قو)در ٥ کیلومتری روستای دانیال واقع شده است، که دومین غار رودخانه ای در ایران بعد از غار قوری قلعه در پاوه شناخته شده است
کد خبر: ۱۱۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
اقتصاد گردان - دهانه ورودي غار به شکل سنگی و تقريباعمودي است و آب داخل غار توسط چندین چشمه تامین میشود که به علت درصد پایین محلول های موجود در آب، برای آشامیدن قابل استفاده است.البته توصيه براي آب شرب نميشود.


دمای داخل غار در طول ایام سال یکسان است ،دمای هوا در داخل غار حدود ٢٣ درجه و دمای آب در حدود١٧ درجه سانتی گراد میباشد.و از ابتدای ورود به غار تا انتهای غار رودخانه ای جریان دارد که از بهم پیوستن چندین چشمه و جوی تشکیل شده است. عمق رودخانه به طور معمول از یک متر بیشتر نمیشود ولی چند مسیر در غار است که در مواقع بارندگی عبور از این بخش ها غیر ممکن میشود.
غار دانیال، با پوشش سنگهاي استلاگمیت‌ و استلاکتیت‌هایی با قدمت چند میلیون ‌سال دارد که تشکیل هر سانتیمتر از آن ها تقریبا 100 سال به طول انجامیده است. در غار، راهروی آبی با سنگهای آهکی حل شونده در شکل های جالب، با عبور آبهای زیرزمینی شکل گرفته است.

 مسير اصلي غار دانیال دارای یک دالان  به طول تقريبي هزار و پانصد متر و عرض 1.5 متر میباشد. پس از عبور مسافت ٨٠متر از دهانه غار وارد حوضچه آب میشوید که تا ١/٥ متر عمق دارد و تا انتهای مسیر شما را همراهی میکند.
بعد از طي مسافت تقريبي ٢٥٠ متر به تالار خفاش میرسید که خفاش های در بالای تالار در خوابند. در وسط این تالار تپه های بلندی واقع شده است .

تهيه خبر،عكاس خبري/ سهيل رحماني خانقاهي