:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معاون ناشران بورس تهران اعلام کرد:

افزایش ۱۷۰ میلیارد تومانی ارزش بورس با عرضه «سپ»

معاون ناشران و اعضاء بورس تهران از افزایش ۱۷۰ میلیارد تومانی ارزش بورس تهران بعد از عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
اقتصادگردان- روح الله حسینی مقدم اظهارداشت: بورس تهران از عرضه شرکت های جدید استقبال می کند و با عرضه سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش علاوه بر اینکه ارزش بورس ارتقا پیدا می کند، تنوع شرکت ها نیز در بازار سهام بیشتر می شود.

وی در ادامه گفت: همه شرکت ها در بورس باید شفافیت را در سرلوحه اهداف خود قرار دهند، به همین خاطر بورس تهران و سهامداران انتظار دارند شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با حداکثر شفافیت در عملکردهای مالی به فعالیت خود در بازار سهام بپردازد.

معاون ناشران و اعضاء بورس تهران عنوان کرد: امیدنامه و همه اطلاعات مالی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش قبل از عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام از سوی بورس تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بعد از ورود به بورس این شرکت موظف است با انتشار اطلاعات در دوره های زمانی متفاوت نسبت به شفاف سازی عملکردهای مالی خود اقدامات لازم را برای سرمایه گذاران به عمل آورند.

ارتقای دو برابری سهم بازار «سپ»

همچنین ابراهیم حسینی نژاد مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش نیز در این نشست خبری اظهارداشت: ورود «سپ» به بورس از جمله اهداف ویژه شرکت بود که امروز محقق می شود.

به گزارش ایبِنا، وی در ادامه گفت: سهم بازار شرکت «سپ» در بین همه رقبا در ۶ سال اخیر دو برابر شده و آمارها نشان می دهد که در سال ۹۶ به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تراکنش صورت گرفته و برای سال ۹۷ حداقل ۳ میلیارد تومان تراکنش هدفگذاری شده است.

رتبه جهانی

حسینی نژاد افزود: رتبه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در دنیا ۲۴ است و این یک امتیاز ویژه برای شرکت است که می تواند به ارتقای جایگاه شرکت کمک کند.

برنامه استراتژیک تا سال ۱۴۰۰

وی در ادامه گفت: برنامه استراتژیک شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش تا سال ۱۴۰۰ با سه محور جهانی شدن، حرکت در بستر موبایل و راه حل جامع مشتریان طراحی شده است.

سودآوری ۵۰ درصدی در سال ۹۷

ابراهیم حسینی نژاد اعلام کرد: آمارها نشان می دهد که در ۱۲ سال اخیر سودآوری شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش حفظ شده و در سال ۹۶ به میزان ۸۰ درصد رشد را تجربه کرده و در سال ۹۷ حداقل ۵۰ درصد رشد در سودآوری پیش بینی شده است.

جزییات عرضه

گفتنی است، روز جاری تعداد ۱۸۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش به عنوان پانصد و بیستمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «کامپیوتر و فعالیت های مربوط به آن» گروه و طبقه «مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «سپ» به شیوه ثبت سفارش کشف قیمت می شود.