:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
۹۰ درصد تعهدات تسهیلات قرض الحسنه بانک ها محقق شد

اهدای ۱۰۱ هزار جفت کفش از سوی بانک ملت به دانش آموزان مناطق محروم 5 استان کشور

با حضور دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و مهندس پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۱۰۱ هزار جفت کفش اهدایی این بانک به دانش آموزان مناطق محروم پنج استان کشور، به این کمیته تحویل شد
کد خبر: ۱۱۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
اقتصاد گردان- 

روز شنبه 12 خرداد 97 مراسم تحویل 101 هزار جفت کفش از سوی بانک ملت به کمیته امداد برای  توزیع بین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در 5 استان کشور شامل سیستان وبلوچستان، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، و خراسان جنوبی برگزارشد. 
این امر خیر که با مشارکت بانک ملت و سفارش ساخت 101 هزار کفش به تولید کنندگان داخلی  و حمایت از کالای ایرانی انجام شد،  برای برخی شرکت کنندگان خود به خود یادآور فیلم بچه های آسمان ساخته مجید مجیدی در سال 1375 بود که علی کوچولوی داستان فیلم تلاش می کرد در مسابقه دو به مقام دوم برسد تا کفش کتانی را به عنوان جایزه به خواهش هدیه دهد و مجبور نباشند که صبح یکی کفش بپوشد و و بعد از ظهر دیگری به مدرسه بروند، اما در پایان علی کوچولو اول می شود و جایزه دیگری می برد و سراسر اشک و گریه حسرت کفش کتانی می شود.... و حال این پرسش مطرح است که این گونه کارهای خیر توسط سازمان ها و نهادها وشرکت هایی که احساس مسوولیت اجتماعی دارند، تا چه حدمی تواند خانوارهای تحت پوشش را خوشحال کند و همچنین تسهیلات بانک ها تا چه حد می تواند اشتغال ایجاد کند و خانوارهایی را مستقل کند تا نیازی به تحت پوشش بودن کمیته امداد نداشته باشند. کاری که بانک ملت در 8 سال اخیر با تسهیلات اشتغال زایی خود توانسته بیش از 110 هزار خانوار را مستقل سازد و با ایجاد شغل ، آنها را از تحت پوشش بودن کمیته امداد مستقل کند.  امید است سایر نهادها و شرکت ها به سهم خود با احساس مسوولیت اجتماعی، بتوانند در کاهش فقر و رفع نیازهای معیشتی و اشتغال زایی هم میهنان را در گوشه و کنار کشور یاری دهند و با چنین هدایایی نشاط نسبی را به کودکان و نوجوانان هدیه کنند. 

دکتر بیگدلی مدیر عامل بانک ملت، در این مراسم با اشاره به این نکته که دستگیری از محرومان و نیازمندان، فقط وظیفه کمیته امداد نیست، اظهار داشت: این کمیته هماهنگ کننده است و نقش مدیریت را بر عهده دارد و این وظیفه سازمان ها، نهادها و ارگان ها است که از طریق این سازمان، به محرومان و نیازمندان جامعه کمک کنند.
وی با اشاره به کمک های بانک ملت به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در دو حوزه، افزود: این حمایت ها در راستای انجام رسالت های اجتماعی بانک است که بی تردید خیر و برکت آن بدرقه راه کارکنان این بانک بزرگ خواهد بود.
مدیرعامل بانک ملت به تفاهمنامه این بانک با کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهمنامه، در سال ۹۵ حدود ۲۱۰۰ میلیارد ریال و در سال گذشته حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش کمیته پرداخت شده است که رشدی حدود دوبرابری را نسبت به سال ماقبل نشان می دهد.
به گفته وی، با تسهیلات قرض الحسنه بانک ملت، حدود ۱۱۰ هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده اند که این دستاورد، دستاورد ارزشمندی برای بانک ملت محسوب می شود و انگیزه این بانک را برای  افزایش مبلغ و همچنین تسریع و تسهیل در پرداخت این تسهیلات افزایش خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه این بانک توانست در دو حوزه به مددجویان کمک کند، اظهار داشت: در سال ۹۵ رقم ۲۱۰۰ میلیارد ریال و در سال گذشته نیز ۴۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک ملت پرداخت شد و با حمایت های بانک ملت بیش از ۱۱۰ هزار خانوار با تسهیلات قرض الحسنه از پوشش کمک امداد خارج شدند.

بیگدلی همچنین از تهیه و تدارک ۱۰۱ هزار جفت کفش تولید داخل با هزینه ۲۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: هزینه ساخت ۱۵ واحد مسکونی در مناطق محروم کشور نیز از طریق بانک ملت تامین می شود


وی به سفارش ساخت ۱۰۱ هزار جفت کفش به شرکت های تولیدکننده داخلی برای اعطا به دانش آموزان مناطق محروم در ۵ استان کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای این منظور مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار، تخصیص یافته است که از طریق کمیته امداد به این دانش آموزان اهدا خواهد شد.
دکتر بیگدلی با اشاره به ورود بانک ملت به عرصه تامین مسکن برای مددجویان مناطق محروم، یادآور شد: در این راستا و در فاز نخست، تامین وجه ساخت ۱۵ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است.
وی آمادگی بانک ملت را برای حمایت از کمیته امداد در زمینه های مختلف در راستای فقرزدایی از مناطق محروم کشور اعلام کرد و این حمایت ها را خیر و برکتی برای این بانک خواند. 


۹۰ درصد تعهدات تسهیلات قرض الحسنه بانک ها محقق شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) از محقق شدن ۹۰ درصد تعهدات قرض الحسنه بانک ها در بخش تسهیلات تکلیفی حمایت های اجتماعی در سال گذشته خبر داد.
 سیدپرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز (شنبه) و در مراسم اهدای ۱۰۱ هزار جفت کفش از سوی بانک ملت به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در ۵ استان کشور این خبر را اعلام کرد.

وی اظهار داشت: بانک ها بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تکلیفی خود را در سال گذشته در بخش قرض الحسنه و حمایت های اجتماعی انجام دادند.

فتاح با بیان اینکه یک ماه پیش در جلسه سازمان مدیریت به بانک ملت پیش بینی این حمایت را از افراد تحت پوشش کمیته امداد مطرح کرد، افزود: کفش های تهیه شده برای دانش آموزان ۵ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اختصاص می یابد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال توسط بانک ملت در سال های گذشته سخن گفت و افزود: سهمیه امسال بانک ملت در این بخش ۲۵۰ میلیارد تومان است که براساس گفته مدیرعامل بانک ملت، تمام آن محقق خواهد شد.
مهندس پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با قدردانی از حمایت های بانک ملت از این کمیته در بخش های مختلف، اظهار داشت: خوشبختانه بانک ملت در زمینه مشارکت در کارهای خیر و حمایتی، جزو بانک های پیشتاز است و مهم ترین این اقدامات مربوط به اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش این کمیته است.
به گفته وی، بانک ملت در سال های گذشته حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت کرده که بیشترین آنها مربوط به سال گذشته و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
فتاح تاکید کرد: امسال هم بانک ملت پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش این کمیته را تقبل کرده است که با احتساب متوسط ۲۰ میلیون تومان، حدود ۱۳ هزار فقره وام را شامل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اعطای این تسهیلات، زندگی های زیادی را از فروپاشی نجات داده و خانواده های مددجو را به جایگاه اقتصادی و اجتماعی مناسبی رسانده است.
رییس کمیته امداد به جایگاه دوم بانک ملت در زمینه پرداخت این تسهیلات اشاره و اظهار امیدواری کرد که این بانک در آینده ای نزدیک، رتبه اول را در این زمینه کسب کند.


فتاح اهدای ۱۰۱ هزار جفت کفش از سوی بانک ملت به دانش آموزان نیازمند استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان را از دیگر اقدامات ارزنده این بانک دانست و گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی، این کفش ها به سفارش بانک ملت از سوی یک تولیدکننده ایرانی ساخته شده و دارای کیفیت مطلوبی است.
به گفته فتاح، دعای خیر هر دانش آموز نیازمندی که این کفش ها را دریافت کند بدرقه راه مدیران و کارکنان بانک ملت خواهد بود.
وی تاکید کرد: مدیران بانک ملت بر اساس اعتقاد خود این امور خیر را انجام می دهند و اقدامات انجام شده بر اساس دستور و توصیه نبوده است که اجر خیر آن نصیب این بانک بزرگ خواهد شد.
براساس این گزارش، اعضای هیات مدیره بانک ملت و مدیران ارشد این بانک نیز در این مراسم حضور داشتند.