:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
خروج یک میلیون کاربر از تلگرام

۷۵ درصد کاربران در تلگرام ماندند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه یک میلیون نفر پیام رسان تلگرام را حذف و به پیام رسان‌های دیگر مهاجرت داشته‌اند، بیان داشت: تاکنون ۲۵ درصد مردم از پیام رسان‌های داخلی استقبال کرده‌اند
کد خبر: ۱۱۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
اقتصاد گردان -  محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه حضور در جلسه ویژه سه کمیسیون اقتصادی، امنیت ملی و و صنایع مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان در روز جاری با اشاره به جلسه امروز گفت: جلسه مشترکی با حضور مرکز ملی فضای مجازی، مدیران پیام رسان‌ها و وزارت ارتباطات با محوریت پیام رسان‌های داخلی برگزار شد که در آن میزان اقدامات انجام شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی و دستگاه‌های دیگر بررسی شد.

وزیر ارتباطات افزود: در ادامه این جلسه بنا بر این شد تا دستگاه‌هایی که به دلیل موانع قانونی عقب ماندگی دارند با کمک مجلس بتوانند آنها را رفع کنند و بسته‌های حمایتی برای حل  موانع کسب وکارها را به صورت کامل پیاده سازی شود؛ بخش دیگری از جلسه به بررسی دغدغه‌های مردم در پیام رسان‌های داخلی از جمله کیفیت ارتباطات پیام رسان‌های داخلی اختصاص پیاده کرد.

آذری جهرمی در خصوص استفاده گسترده مردم از نرم افزارهای فیلترشکن تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان نسبت به توسعه فیلترشکن‌ها تذکر دادند که امنیت سایبری کشور را دچار مخاطره کرده و به عنوان یک مسئله جدی در حوزه فضای مجازی و اجتماعی به دلیل استفاده گسترده به شمار می‌رود و در این جلسه برای رفع این مشکل گفتگو شد.

وی با اشاره به دغدغه نمایندگان مجلس گفت ادامه داد: نمایندگان مجلس تاکید دارند که اگر انحصار خارجی خوب نیست، به همین دلیل انحصار داخلی نیز مناسب نیست. آذری جهرمی با بیان اینکه تعداد کاربران پیام رسان‌های داخلی در حال رشد است، اظهارداشت: بر اساس جدیدترین آمارها، یک میلیون نفر کاملا پیام رسان تلگرام را حذف و به پیام رسان‌های دیگر مهاجرت داشته‌اند و تا به امروز ۷ میلیون نفر پیام رسان‌های داخلی را نصب کرده‌اند که البته هر فرد ممکن است در یک تا چند پیام رسان عضو باشد اما نصب فعال پیام رسان‌های داخلی به میزان ۱۰.۵ میلیون کاربر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تلگرام گفت: ترافیک کاربران در پیام رسان‌های داخلی به ۴۲ گیگابیت بر ثانیه رسیده اما آنچه که تا به امروز رخ داده، ۲۵ درصد مردم از پیام رسان‌های داخلی استقبال کرده‌اند اما ۷۵ درصد مردم همچنان از تلگرام یا سایر پیام رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند. مهم ترین مسئله این است که روند استقبال مردم  از پیام رسان‌های داخلی با توجه به افزایش سطح اعتماد و کیفیت ارتباطات به صورت صعودی است.