:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رهبران اقتصاد جهان:

تجارت آزاد چندجانبه کلید ثبات اقتصاد جهانی است

رهبران اقتصاد جهانی در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ نسبت به اینکه تجارت آزاد چند جانبه کلید ثبات اقتصاد جهانی است، موافقت کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
اقتصادگردان- به نقل از راشاتودی، رهبران اقتصادی جهان در بیست و دومین مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در مورد این موضوع که تجارت آزاد چندجانبه کلید ثبات اقتصاد جهانی است، موافقت کردند.

در همین حال ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نسبت به اینکه اگر جلوی سیاست حمایتی گرفته نشود، عمیق ترین بحران اقتصاد جهانی که تاکنون دیده شده پدیدار می شود، هشدار داد. وی در ادامه گفت: نظام همکاری چند جانبه که سال ها زمان برده تا ایجاد شود دیگر اجازه تکامل را ندارد و با یک روش بسیار خام در حال شکسته شدن است. پوتین تصریح کرد که قانون شکنی در حال تبدیل شدن به یک رویه جدید است.

به گفته رییس جمهور روسیه، روش های نقض قانون شامل تعرفه های تجاری، استانداردهای فنی و یارانه ها و نیز تحریم های یکجانبه است. توانایی اعمال تحریم های خودسرانه و بدون کنترل باعث وسوسه برای استفاده از چنین ابزارهای محدود کننده به صورت مکرر صرفه نظر از وفاداری سیاسی، مذاکرات در ارتباط با اتحاد، توافقات گذشته و همکاری های طولانی مدت شده است. پوتین گفت: بی اعتمادی جهانی در حال زیر سوال بردن چشم انداز رشد جهانی است.

البته بلومبرگ انگلیسی هم در گزارشی عنوان کرد که کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول گفته است که تهدید سیاست حمایتی تجاری، بزرگترین نگرانی است که در حال پدیدار شدن در مسیر رو به بهبود و مستحکم اقتصاد جهانی است.

به گفته لاگارد، تاریک ترین ابرها بر سر افق اقتصادی، عزم برخی ها برای به لرزه در آوردن سیستمی است که واقعا بر روی روابط تجاری که چندین دهه از آن نفع می بریم، جزم شده است. لاگارد پیش از این گفته بود که خبر خوب امروز این است که آفتاب در حال تابیدن به اقتصاد جهانی است. ما از یک دهه دوران سخت خارج شدیم و اکنون اقتصادی داریم که به خوبی عمل می کند.