:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
سفر به قطب گردشگري اسپانيا و اروپا

بارسلون اسپانيا،سرزمین با فرهنگ و تمدن قديمي و مردمان كاتالان + عكس

بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است. جمعیت شهر بارسلون ۱٫۶۲۱٫۵۳۷ در منطقه‌ای به وسعت ۱۰۱٫۴ کیلومتر مربع و منطقه شهری بارسلون بدون احتساب حومه در منطقه‌ای به وسعت ۸۰۳ کیلومترمربع بیش از ۴٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر است
کد خبر: ۱۱۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
اقتصاد گردان -  مجموعاً در حدود پنج میلیون نفردر ناحیه شهری بارسلونا زندگی می‌کنند. همچنین این شهر بخش اصلی شهرداری‌ها و شهرستان‌های هم جواریست که منطقه شهری بارسلونا را با جمعیت ۳٫۲۱۸٫۰۷۱ می‌سازند. بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپاو بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است.

بارسلون به لحاظ اهمیت در امور مالی، تجارت، رسانه، سرگرمی، هنر، بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است.بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌است.شهر بارسلون دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعد پرتغال متصل می‌کند. بارسلون ۱۲امین شهر جهان و ۴امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است، این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند.به نقل از مجله مونوکل این شهر ۱۷امین شهر قابل زندگی در جهان است، همچنین طبق تحقیق 2thinknow بین شهرهای‌های جهان در زمینه نوآوری، بارسلونا جایگاه ۱۳ام را داراست.بارسلون با ۱۷۷ بیلیون یورو تولید ناخالص داخلی ۴امین شهر ثروتمند اتحادیه اروپا و ۳۵امین شهر جهان است.
بارسلون به عنوان یک شهر رومی تأسیس شد و بعدها پایتخت کنت‌های بارسلون گشت. پس از پیوستن به پادشاهی آراگون یکی از شهرهای مهم امپراتوری آراگون بود. این شهر در طول تاریخ خود بارها مورد تصرف قرار گرفت. امروزه بارسلون یکی از مراکز مهم فرهنگی و به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران بدل گشته و از میراث فرهنگی غنی برخوردار است. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه‌ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند شهرت دارد. همچنین بارسلون مقر اصلی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز می‌باشد.

بارسلون به عنوان پایتخت کاتالونیا، مقر اصلی دولت کاتالونیا است، پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارند. بارسلون مرکز استان بارسلونا و بارسلونس کومارکا است.
شهری زیبا و پرهياهووپر‌جنب‌جوش و شاد و شهر گیتار‌نوازان دوره‌گردي كه تمام شهر بچشم ميخورند .سرزمين آفتاب‌های دلچسب و آبی زیبای مدیترانه است.
بارسلون شهر معماری‌های عجیب و خیره‌کننده؛ شهر گائودی و شهر معماري خاص ،بارسلونا اروپای تمام‌عیاري كه هم دریا و ساحل و آفتاب دارد، هم شب‌های زنده و بیدار. در كنار موزه و آثار معماری و تاریخی  كه دارد مرکز خرید و تفریح و رستوران و کافه نيز از همه چيز بيشتر به چشم ميخورد.


دیدنی‌های بارسلونا از خیابان‌هایش شروع می‌شوند؛ خیابان‌های بارسلونا موزه‌ای است از آثار گائودی، معمار معروف اسپانیایی که کارهایش خلاقیتی عجیب و دیدنی دارند: از کلیسای مشهور و نیمه‌کاره ساگرادا فامیلیا که بی‌شک بزرگترین شاهکار او‌ست، تا خانه کاسا میلا و پارک گوئل که توریست‌ها برایشان بسيار جذاب است. خیابان لارامبلا و میدان کاتالونیا قلب تپنده‌ شهرند؛ جایی که چکیده‌ بارسلون را در آن خواهید دید: از یک طرف نوازندگان و نقاش‌های خیابانی، گل‌فروش‌ها و مغازه‌های کوچک سوغاتی فروشی و کلیسا‌ها و بنا‌های قدیمی چشم و گوش‌تان را نوازش می‌کنند و از طرف دیگرِ لارامبلا هم به مرکز‌خرید‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و قایق‌های شناور بر مدیترانه می‌رسید. بارسلونا شهری است که هر چه در آن بمانید باز هم احساس ميكنيد كم است.
ساگرادا  فاميليا کلیسایی بزرگ و نیمه‌کاره که اثر آنتونی گائودی معمار اسپانیایی‌ست و البته از کلیشه‌های معروف کلیساهای اروپایی هم در آن خبری نیست؛ بیشتر شبیه نقاشی‌های سوررئال است. گائودی اصولا به خاطر سبک عجیب و غریب و بسیار شخصی‌اش معروف است و ساگرادا بزرگترین شاهکار اوست. او در ۱۸۸۴ ساخت این جاذبه گردشگری بارسلونا را آغاز کرد و بعد از ۴۲ سال تلاش در ۱۹۲۶ از دنیا رفت؛ در حالیکه هنوز هم نتوانسته بود آن را تمام کند. قرار است که در سال ٢٠٢٦ هم‌زمان با صدمین سالگرد درگذشت گائودی، ساخت این کلیسا به پایان برسد. گائودی اساسا خطوط راست را دوست نداشت، چون معتقد بود در طبیعت چنین خطوطی نداریم؛ در طراحی برج‌های ساگرادا هم از اشکال عجیب و قله‌های گرد و برآمده‌ کوه مونتسرات در ۴۰ کیلومتری بارسلونا الهام گرفته بود. این برج‌های صد متری در تمام شهر دیده می‌شوند. تعداد زیادی مجسمه که زندگی مریم مقدس و مسیح را به تصویر کشیده‌اند، نمای بیرونی ساگرادا را پوشانده‌اند. این کلیسا جزو میراث جهانی یونسکو و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بارسلونا است و هر سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید‌کننده دارد.
موزه‌ بزرگه كه در كاخ سابق مون جوييك که در پارک مون‌جوییک قرار گرفته، بهترین موزه‌ کاتالونیا، بزرگترین موزه‌ هنر‌های زیبای کاتالونیا‌ و از معروف‌ترین دیدنی‌های بارسلونا است. این موزه پنج مجموعه‌ بزرگ دارد؛ مجموعه هنر رومانسکِ این موزه بزرگترین و قدیمی‌ترین مجموعه در اروپاست؛ شامل نقاشی‌های روی چوب که از کلیساهای رومانسک قرن ۱۱، ۱۲ و ۱۳ جمع‌آوری شده. مجموعه هنر گوتیک نقاشی‌ها و مجسمه‌های چوبی و سنگی قرون ۱۳ تا ۱۵ را نشان می‌دهد. مجموعه هنر مدرنیسم آثار قرن نوزدهم تا دهه‌ ۱۹۴۰ را در برمی‌گیرد که در آن کارهایی از گائودی، پیکاسو، دالی و هنرمندان آشنای دیگر خواهید دید. موزه مجموعه هنر رنسانس و باروک هم دارد. کتابفروشی موزه هم یکی از بهترین‌ها در اسپانیا‌ست که کتاب‌های زیادی به زبان انگلیسی دارد در مجموعه موزه مون جوييك ،پارک زیبایی در دامنه‌ کوه مون‌جوییک قرار دارد. که جان می‌دهد برای یک روز شاد و هیجان‌انگیز. از آن چشم‌انداز نفس‌گیر شهر که بگذريم. علاوه بر موزه‌ هنر ملی کاتالونیا، موزه‌ کاشا فروم و گالری المپیک بارسلونا، بنیاد میرو هم در مون‌جوییک قرار گرفته؛ موزه‌ای که نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و سرامیک‌کاری‌های خوآن میرو هنرمند معروف اهل بارسلونا را به نمایش می‌گذارد. به فواره‌ جادویی مون‌جوییک هم سر بزنید که با نور و موزیک نمایش‌های سرگرم‌کننده اجرا می‌کند. اگر حوصله‌ ایستادن در صف داشته باشید می‌توانید با تله‌کابین خود را به قلعه‌ مون‌جوییک در بالای تپه برسانید. تابستان‌ها سینمای روبازی اینجا برپا می‌کنند و فیلم‌ها را روی دیوار قلعه نمایش می‌دهند. تماشای فیلم زیر آسمان بارسلونا و روی دیوار یک قلعه‌ ۳۰۰‌ساله تجربه‌ هیجان‌انگیزی است. قیمت بلیط تله‌کابین، برنامه‌ سینما و اطلاعات دیگر را می‌توانید روی اینترنت چک کنید. ضمنا دهکده‌ اسپانیولی یا پوبله اسپانیول هم بالای تپه‌ مون‌جوییک است.
معروف‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان بارسلونا که به میدان کاتالونیا در مرکزی‌ترین نقطه‌ شهر منتهی می‌شود. بلوار پهنی مخصوص پیاده‌ها که پنجره‌ای به سوی زندگی و فرهنگ کاتالان است؛ دو طرفش مراکز فرهنگی، سالن‌های تئاتر و ساختمان‌هایی می‌بینید که معماری‌شان خیره‌کننده است. از آن خیابان‌هایی‌ست که روز‌ها شلوغند و شب‌ها زنده و بیدار؛ پر از دکه‌های سوغاتی‌فروشی، نقاش‌های خیابانی، پانتومیست‌های دوره‌گرد و البته کلی رستوران و کافه‌ جور‌واجور که شب‌ها پر از جمعیت می‌شوند و خوب است مهمان غذاهای دریایی خوشمزه‌شان شوید. در مسیر این خیابان، کاخ کاتالونیا و بنای یادبود کولوم - مجسمه‌ بلند کریستف کلمب- را خواهید دید که به سمت قاره‌ آمریکا اشاره می‌کند. 


منطقه‌ گوتیک بارسلونا، محله‌ای در مرکز شهر، بین خیابان‌های رامبلا و لایتانا است که بنا‌های باشکوهی از دوران باستان و قرون وسطا در آن به جا مانده است .
تاریخ ساخت این بناها به قرون وسطا برمی‌گردد؛ حتی بعضی از آن‌ها را متعلق به دوره حکومت رومی‌ها در بارسلونا می‌دانند. البته در قرن‌های نوزدهم و بیستم تغییراتی در این بخش از شهر ایجاد شده است و سیر تاریخ را می‌توان به خوبی در آن دید. میدان رویال پلازا (پلاسا رِیال) میدان معروفی در این منطقه است که می‌گویند قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین بنای باری گوتیک است.
ساختمان كاساميلادر بين راه اين خانه‌ بزرگ شاهکار عجیب دیگری از گائودی و از مناطق دیدنی بارسلونا است که در فاصله ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ برای خانواده سرشناس میلا طراحی‌اش کرده و به همین خاطر به آن کاسا میلا (خانه‌ میلا) می‌گویند. البته به خاطر نمای سنگی خاکستری و موج‌دارش به لاپدرِرا (معدن سنگ) هم معروف است. پشت بام خانه به خاطر دودکش‌های عجیبی که بیشتر شبیه مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی هستند، بسیار مشهور و دیدنی است و اتاق زیر شیروانی هم نمایشگاهی است که سبک و شیوه‌ طراحی گائودی را با استفاده از ماکت‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد؛ ایده‌های او در استفاده از فضا و نور بسیار جلوتر از زمان خود بود و علاقه‌اش به موج و انحنا ریشه در این باور داشت که طبیعت خط راست و مستقیم ندارد.
شهر بارسلون، برای طرفداران فوتبال و به خصوص باشگاه بارسلونا، معنی دیگری دارد و آن هم به خاطر ورزشگاه ۹۸ هزار نفری کمپ نوئو (نیو کمپ) است که بزرگترین استادیوم اروپا و سیزدهمین استادیوم بزرگ دنیا‌ست. گشت زدن در بخش‌های مختلف ورزشگاه و رد شدن از راهرو‌هایی که مخصوص ورود بازیکنان به زمین است، برای خیلی‌ها تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی حساب می‌شود. کمپ نوئو ورزشگاه خانگی باشگاه بارسلونا است که بعد از رئال مادرید پرافتخار‌ترین تیم اسپانیا محسوب می‌شود. موزه‌ فوتبال باشگاه بارسلونا، از پرطرفدارترین موزه‌های بارسلونا هم نزدیک ورزشگاه قرار دارد. در بخش اول موزه، عکس‌ها، مدارک و نشان‌های پیروزی باشگاه روی یک دیوار شیشه‌ای قرار گرفته‌اند و با لمس صفحه‌های نمایش می‌توانید اطلاعات روی دیوار را ببینید. بخش دوم یک گالری هنر خصوصی است که آثار هنرمندان داخلی مثل دالی، میرو و تاپیس را به نمایش می‌گذارد. بخش سوم کلکسیون فوتبال است که در آن مجموعه‌ای از خاطرات مختلف تاریخ باشگاه و نشان‌های پیروزی تیم را خواهید دید. باتشكر ازمديريت مجموعه گردشگري پارميدا ،سركار خانم صالحي كه ما را در اين سفر ياري دادند.
تهيه خبر/ عكاس خبري
سهيل رحماني خانقاهي











نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
علی

عالی
بابک
|
United States
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
عالی بود همیشه دلم میخواست از همه چیزهای بارسلون باخبر بشم خیلی اطلاعات گرفتم ممنون
زينب عنايت
|
United States
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
واقعا كشور اسپانيا خيلى زيباست وتصاويرى كه شما تهيه كرديد واقعا عالى بود ومن خيلى دوست دارم يه روز حتما از اين كشور ديدن كنم
Ali
|
Canada
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
مطالب زيبايي بود ممنون