:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
دبیر انجمن‌های هواپیمایی کشور عنوان کرد

اقدام نمایشی امریکا در تحریم 4 ایرلاین ایران

دبیر انجمن‌های هواپیمایی کشور اقدام وزارت امور خزانه‌داری امریکا در تحریم 4 ایرلاین ایرانی را نمایشی خواند و اعلام کرد که این 4شرکت در گذشته نیز تحریم بوده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
اقتصادگردان- سخنگوی هواپیمایی کشور نیز در واکنش به این تحریم‌ها گفت: تحریم‌های هوایی ایران از سال‌ها پیش وجود داشته اما آن را مدیریت کرده‌ایم.

وزارت خزانه‌داری امریکا روز پنج‌شنبه ۳۱ فروند هواپیمای متعلق به این ۴ ایرلاین ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده که شامل ۵ فروند هواپیمای معراج، ۹ فروند متعلق به کاسپین، ۵ فروند از هواپیماهای پویاایر و ۱۲ فروند هواپیمای ماهان است. به گزارش مهر، وزارت خزانه‌داری امریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۹شرکت و فرد که در زمینه حمایت از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی فعالیت دارند، اعمال کرده است.

استیو منوچین سخنگوی وزارت خزانه‌داری امریکا مدعی شد: این تحریم‌های جدید به شرکت هواپیمایی ماهان به خاطر ایفای نقش در صادرات ادوات تاثیرگذار نظامی به سوریه اعمال شده است. به گفته او، هواپیمایی ماهان به طور روزمره جنگنده‌ها و تسلیحات را با هدف حمایت از نظام بشار اسد به سوریه منتقل می‌کند. وزارتخانه خزانه‌داری امریکا مدعی شده است، هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱ برای اجرای اهداف نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است. منوچین افزود: کشورها و شرکت‌های سراسر دنیا باید درخصوص خطرات ارائه خدمات فرودگاهی و اجازه نشست و برخاست هواپیماهای متعلق به ایرلاین‌های ایرانی که براساس ادعای وزارت خزانه‌داری امریکا از توسعه تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند، هشدار داده است.

این مقام مسوول در وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد: تحریم‌های این وزارتخانه به همه بخش‌های مرتبط با ارائه خدمات حمل‌ونقل هوایی و تامین قطعات هواپیما به ایرلاین‌های ایرانی ماهان، کاسپین، معراج و پویا ایر تعلق می‌گیرد.

 4 ایرلاین از گذشته تحریم بودند

در همین حال دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر این اینکه ماهان، معراج، کاسپین و پویاایر از گذشته تحریم بوده‌اند، گفت: ادعای تحریم‌‌ جدید فقط بابت خوش‌آمد طرفداران و حامیان امریکا صادر شد تا به آنها دلگرمی بدهند که اقدامات جدید انجام داده‌اند.

به گزارش فارس، مقصود اسعدی‌سامانی درباره بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا مبنی‌بر تحریم چند شرکت و فرد که با 4شرکت هواپیمایی داخلی ایران در ارتباط هستند همچنین اعلام تحریم 4شرکت هواپیمایی معراج، پویاایر، کاسپین و ماهان و 31 فروند هواپیما متعلق به این ایرلاین‌ها توضیح داد: هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است زیرا شرکت‌هایی که از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا تحریم شده‌اند از ابتدای انقلاب و سال 57 تحت تحریم ظالمانه قرار دارند. او با اشاره به بی‌اثری تحریم‌ها ادامه داد: با وجود اعمال تحریم‌های امریکا در مورد صنعت حمل‌ونقل هوایی ایران و فشارهایی که به این صنعت وارد کرده‌اند این صنعت در ایران هم رشد کمی و هم رشد کیفی داشته است.

به گفته او تعداد هواپیماهای ما از 25 فروند در سال 57 به بیش از 300فروند تاکنون افزایش یافته و سال گذشته حدود 30میلیون مسافر از طریق صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور جابه‌جا شد.

اسعدی‌سامانی تاکید کرد: در واقع این بیانیه که از سوی امریکا منتشر شد بیشتر بابت خوش‌آمد کشورهای طرفدار و حامیان امریکا صادر شد تا در واقع بخواهند به نوعی به آنها دلگرمی بدهند که مثلا اقدامات جدیدی انجام داده‌اند درحالی که از نظر صنعت حمل‌ونقل هوایی هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و صنعت هواپیمایی کشور همانطور که در سال‌های گذشته به رشد خود ادامه داده است با تدابیر اتخاذ شده به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد. رضا جعفرزاده سخنگوی هواپیمایی کشور نیز در واکنش به تحریم‌های جدید امریکا علیه صنعت هوایی ایران گفت: تحریم‌های هوایی ایران از سال‌ها پیش وجود داشته اما آن را مدیریت کرده‌ایم. به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده در پی تحریم‌های جدید امریکا علیه چند شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم‌های هوایی ایران از سال‌ها پیش به اشکال مختلفی وجود داشته اما صنعت حمل‌ونقل هوایی آن را مدیریت کرده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به تحریم‌های امریکا برای ادامه فعالیت‌ها و حرکت رو به رشد در صنعت حمل‌ونقل هوایی از تجربیات گذشته خود استفاده می‌کند.