:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

برداشت غیر مجاز بانکی ۴۰ میلیون تومانی با فروش ربات تلگرامی

یکی‌از شگردهای مجرمان سایبری فروش کالاهای ممنوعه با قیمت‌های پایین است که در این ترفند کاربران برای پرداخت بهای کالابه درگاه‌های جعلی بانکی ارجاع شده و اطلاعات بانکی کاربران به سرقت می‌رود
کد خبر: ۱۱۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
اقتصاد گردان - به گزارش ایبِنا، رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه سرقت اطلاعات بانکی کاربران با ترفندها و روش‌های مختلف صورت می‌گیرد، گفت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری فروش کالاهای ممنوعه با قیمت‌های پایین است که در این ترفند کاربران برای پرداخت بهای اینگونه کالاها به درگاه‌های جعلی و فیشینگ شده بانکی ارجاع می‌شوند و در پی آن اطلاعات بانکی کاربران به راحتی به سرقت می‌رود.
سرهنگ محمد اقبالی ربات صیغه‌یاب در شبکه اجتماعی تلگرام را یکی از پرونده‌های سرقت اطلاعات بانکی خواند و تصریح کرد: در این پرونده که نرم افزاری توسط چهار نوجوان و جوان طراحی شده بود و در شبکه اجتماعی تلگرام تبلیغات فروش آن بار گذاری شده بود به راحتی اطلاعات بانکی کاربران سرقت می‌شد.
 وی افزود: متاسفانه در این پرونده شاهد برداشت غیر مجاز بانکی بیش از ۴۰۰ میلیون ریالی  هستیم که از سوی مجرمان حرفه‌ای صورت گرفته است و قربانیان این ترفند مجرمانه کاربرانی هستند که در پی تبلیغ ربات صیغه یاب قصد خرید آن را داشتند و برای واریز وجه معامله، به درگاه جعلی بانکی هدایت شده‌اند و این کاربران  بدون توجه به نکات ساده ایمنی به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار داده‌اند.
 
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه کاربران در خرید آنلاین باید بسیار مراقب باشند تا در دام فیشرها نیفتند، گفت: به هیچ عنوان فریب این دست تبلیغات نرم افزارهای خاص و دروغین را نخورده و حتما برای هرگونه خریدی اعم از کالا یا خدمات حتما از فروشگاه‌های دارای ای‌نماد اقدام نمایند.
 
سرهنگ اقبالی یادآور شد: بسیاری از پرونده‌های تشکیل شده در خصوص برداشت‌های غیر مجاز بانکی در خریدهای آنلاین برای کاربرانی است که در شبکه‌های اجتماعی خرید کرده و یا از فروشگاه‌های فاقد ای‌نماد خرید کرده‌اند.
 
رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان  گفت: هموطنان عزیز می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند