:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
پاتریزا ملفی رییس مرکز رقابت بین المللی خبرداد

همكاري 6 بانک جسور آلمانی وولكس بانكن volksbanken بدون سوئیفت با ایران

رییس مرکز رقابت بین المللی گفت: یک اتحادیه اعتباری متشکل از ۶ بانک آلمانی با وجود تهدیدات آمریکا به همکاری خود با ایران در جهت تسویه حساب ها ادامه می دهند
کد خبر: ۱۱۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
اقتصاد گردان - به گزارش هندلزبلات، در حالی که بانک های بزرگ آلمانی به دلیل خروج آمریکا از برجام و ترس از عواقب همکاری با ایران در حال اجتناب از ادامه همکاری خود با ایران هستند؛ اما یک اتحادیه متشکل از ۶ بانک اعتباری آلمان موسوم به «وولکس بانکن» که در جنوب آلمان قرار دارد از ادامه همکاری با ایران ترسی ندارد و به تامین مالی در بخش تجارت ادامه می دهد. 


 
در همین حال «پاتریزا ملفی»، رییس مرکز رقابت بین المللی گفت: به طور کلی مادامی که شرکت ها و بانک ها به الزامات و مقررات فعلی کنترل های صادرات اتحادیه اروپا و آمریکا پایبند باشند، اتفاقی برای آنها نمی افتد.  
این اتحادیه شامل «وولکس بانک»، «وتم برگ»، «پفورژیم»، «کانستانز»، «شوآرزوالد» و «ورینیگیت وولکس بانک» است. «ملفی» در ادامه گفت: این شبکه می تواند حتی با وجود قطع شدن سامانه سوئیفت برای انتقال پول به ایران و از ایران به جای دیگر به روند تسویه حساب ها ادامه دهد.
رییس مرکز رقابت بین المللی گفت: با کمک بوندز بانک، بانک مرکزی آلمان حتی بدون سوئیفت هم می توانیم پرداخت ها را انجام دهیم. مرکز رقابت بین المللی توسط بانک ها بمنظور مدیریت تجارت خارجی راه اندازه شده است.