:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

خبر خوش برای متقاضیان وام اشتغال روستایی

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: متقضایان دریافت وام اشتغال روستایی چنانچه برای طرح‌های تعاونی در روستاها درخواست بدهند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان بدون وثیقه و تنها با سفته وام دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
اقتصادگردان- سید حمید کلانتری در یک نشست خبری گزارشی از عملکرد بخش تعاون در سال ۱۳۹۶ ارائه کرد.

وی گفت: عملکرد تعاونی‌ها در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵، ۹ درصد رشد داشته و از مجموع ۴۱۴۰ تعاونی جدید در سال گذشته ۲۷۰۰ تعاونی تولیدی بوده‌اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشد تعاونی‌های تولیدی نسبت به سال ۱۳۹۵ را ۲۱ درصد ذکر کرد و آن را نشانگر گرایش به سمت فعالیت‌های تولیدی دانست.

کلانتری از تاسیس ۲۰ تعاونی فراگیر ملی در سال گذشته خبر داد و عضویت آنها را ۲۳۵۰ تعاونی ذکر کرد.

به گفته وی ۶۲ تعاونی توسعه عمرانی در ۶۲ شهرستان ثبت و ایجاد شده که ۲۵ تعاونی با عضویت ۲۶ هزار نفر مربوط به سال گذشته بوده و بیش از ۱۸۹۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاسیس ۱۱۰۰ تعاونی در حوزه خدمات و ۲۴ تعاونی در حوزه حمل و نقل افزود: ۸۴۳ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

کلانتری در ادامه جزییاتی از اجرای طرح روستا -تعاون که در سال گذشته آغاز شد ارائه کرد و گفت: تا پایان سال گذشته ۳۴۰۰ تعاونی در سامانه کارا درخواست خود را برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی در قالب طرح روستا- تعاون ارائه کردند که میزان تسهیلات درخواستی آن‌ها ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده و ظرفیت اشتغالزایی طرح‌های آن‌ها در صورت به نتیجه رسیدن ۶۴ هزار نفر است.

به گفته وی تاکنون ۴۸۳ طرح با مبلغ ۴۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسیده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای متقضایان تسهیلات بدون وثیقه هم خبر خوشی داشت و اظهار کرد: در صندوق ضمانت تصویب کردیم کلیه متقاضیان تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان چنانچه برای طرح‌های تعاونی در روستاها درخواست بدهند، بدون وثیقه و صرفا با یک سفته امکان دریافت تسهیلات داشته باشند و این امتیازی است که صندوق ضمانت بخش تعاون وام آنها را ضمانت می‌کند.

کلانتری گفت: تعاونی‌ها سال گذشته ۷۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از مجموعه بانک‌های کشور دریافت کردند که ۱۵۶۰ میلیارد تومان آن توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

وی به رشد صادرات در بخش تعاون اشاره کرد و گفت: سال قبل صادرات تعاونی‌ها با هشت درصد رشد به ۲۲۵۰ میلیون دلار رسید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از برنامه‌های معاونت تعاون برای سال ۱۳۹۷ تاکید کرد و گفت که گسترش تعاونی‌های تولیدی، خدماتی، توزیعی و غیره همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت.

کلانتری با اشاره به برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی در بیت رهبری گفت: با توجه به استقبال از این نمایشگاه مقرر شد که برپایی نمایشگاه کالای ایرانی استمرار داشته باشد و لذا با همکاری مصلای امام خمینی (ره) و وزارت تعاون و اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون در طول سه ماه تابستان نمایشگاه برای همه تولیدکنندگان دایر باشد تا دستاوردهای خود را بدون واسطه و مستقیم به نمایش بگذارند.

وی در پایان از ساماندهی ۸۴۲ هزار واحد مسکن مهر در قالب تعاونی تا پایان سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: ۶۵۰۰ تعاونی مدیریت ۸۰۰۰ واحد مسکن مهر را عهده‌دار بودند که از این تعداد ۷۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و ۱۰۱ واحد نیز در حال اتمام است و بیش از ۸۵ درصد کار پروژه مسکن مهر تکمیل شده است.