:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در روابط عمومی بانک ملت

مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور حسن روستا رییس هیات مدیره و علی اکبر صابریان مدیر روابط عمومی بانک ملت برگزار شد
کد خبر: ۱۱۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
اقتصاد گردان - به گزارش روابط عمومی بانک ملت، علی اکبر صابریان در این مراسم با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: روابط عمومی، یک شغل نیست بلکه یک رسالت است و فلسفه وجودی آن، شنیدن صدای ذینفعان است.


وی روابط عمومی را چشم، گوش و زبان سازمان خواند که ورود و خروج اطلاعات از کانال آن صورت می گیرد.
مدیر روابط عمومی بانک ملت، روابط عمومی را فراارتباط یعنی چیزی بیشتر از ایجاد ارتباطات دانست و ادامه داد: جایگاه روابط عمومی در متن و نه حاشیه و در قلب و دل هر سازمان و متصل به مدیریت است و مدیران روابط عمومی، نزدیک ترین افراد به بالاترین مقام سازمان هستند و نقش دستیار ارشد مدیران را ایفا می کنند تا با مدیریت اطلاعات، از بحران ها پیشگیری یا از بروز آنها جلوگیری کنند.
وی اخلاق را رکن اصلی روابط عمومی خواند و ادامه داد: روابط عمومی، هنر هشتم است و باید ۷ هنر دیگر را به کار بگیرد تا مطالب را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان منتقل کند به عبارت دیگر، روابط عمومی با خلاقیت و عشق همراه است و ارتباط آن با مردم باید به گونه ای باشد که اعتماد آنان را جلب کند.
صابریان با تاکید بر ضرورت به روز بودن روابط عمومی و صاحب سبک بودن آن در تحقیق و پژوهش، اضافه کرد: دستیابی به عنوان روابط عمومی برتر در بین بانک های خصوصی و با یک اندیشه ایده آلیستی در بین تمام نهادهای مالی کشور، چشم انداز روابط عمومی بانک ملت است.
وی پررنگ شدن چند ویژگی را برای تحقق این هدف مهم خواند و گفت: مشاور حرفه ای و امین مدیرعامل بودن، پاسخگو بودن به انتظارات، متفاوت بودن در ارتباط با رسانه، تاثیرگذار بودن در تعاملات سازمانی و اخذ جایگاه ممتاز در گروه مالی ملت از جمله این ویژگی ها است.
مدیر روابط عمومی بانک ملت، به ماموریت های این اداره کل در سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: این ماموریت ها شامل شناسایی و مدیریت افکار عمومی، تلاش برای حضور موثر در رسانه ها، حفظ و ارتقای برند و تسریع در دستیابی به مقاصد گروه مالی ملت است.
وی در این راستا، رفتار منصفانه در تعامل با همه ذینفعان، گفتار صادقانه و به دور از سیاه نمایی و بزرگنمایی، بیان آزادانه، خدمت متعهدانه، اعمال مسوولانه، کار آگاهانه و دانش بنیان با کمک گرفتن از بخش علمی بانک، ارتباط دوسویه و ارتباط اصولی با رسانه ها و ذینفعان برای ارتقای برند بانک را از جمله ارزش هایی خواند که باید رعایت شود.
صابریان، ادامه داد: سیاست های روابط عمومی در سال جاری شامل تخصیص بهینه منابع برای تبلیغات، هدفمندکردن مقاصد و ماموریت ها، بهبود ارتباطات، سازماندهی علمی فعالیت ها، افزایش انسجام گروهی و کارآیی، بهره گیری از مشاوران و متخصصان بیرونی و تاثیرگذاری در تعاملات سازمان تعیین شده است.
وی استراتژی روابط عمومی را ظرفیت سازی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و خاطره سازی ذکر کرد و گفت: در این راستا ۸۰ پروژه طراحی و بین کارکنان توزیع شده است.
دکتر مجتبی مالکی، استاد دانشگاه و عضو شورای رسانه بانک ملت نیز در سخنانی، رویکردهای نوین در روابط عمومی را تشریح کرد و اظهار داشت: روابط عمومی با اطلاع رسانی به هنگام خود می تواند به مدیران در اتخاذ تصمیمات درست یاری برساند و سرعت دستیابی به اهداف تعیین شده را افزایش دهد.
وی حرفه ای بودن، علمی بودن و دیجیتال بودن را از مشخصات روابط عمومی های پیشرو دانست و افزود: بسترسازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی، اعتمادسازی، سخنگویی، نفوذ در افکار عمومی، اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب، هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی های نوین، رویکردهای جدید روابط عمومی است.