:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت:

74 هزار میلیارد تومان به صنایع استان ها اختصاص یافت

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که امسال 74هزارمیلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی صنایع و تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
اقتصاد گردان - یونس الستی دیروز در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و حمایت از صنایع کوچک در این اعتبار گنجانده شده است.  او بیان کرد: این تسهیلات با نرخ 4درصد در اختیار صاحبان صنایع کشور قرار می‌گیرد.  الستی ادامه داد: در قالب تبصره 18 امسال 5 برنامه برای بخش صنعت پیش‌بینی شده که استفاده از اوراق قرضه برای توسعه طرح‌های صنعتی و معدنی با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت ازجمله این برنامه‌هاست.  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رقابت‌پذیری در بازارهای بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری عنوان کرد و گفت: یک هزار و300میلیارد تومان اعتبار امسال به این منظور در قالب حمایت از صادرات کشور تخصیص یافته که در 3بسته حمایتی تدوین و هفته گذشته در کمیسیون اقتصاد تصویب و به هیات دولت ارسال شد.  الستی بدون اشاره به 3 برنامه دیگر اتخاذ شده در قالب تبصره 18 ادامه داد: بخش صادرات کالاهای صنعتی کشور سال گذشته 31درصد نسبت به سال 95 رشد داشت و امیدواریم امسال از این میزان فراتر رود.

او همچنین به نوسان بازار ارز اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی قول داده که ارز 3هزار و 800 تومانی برای کالاهای اساسی و ارز 4هزار و 200تومانی را برای سایر نیازهای مردم تامین کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود شفاف‌سازی و مبارزه با فساد را از دیگر رویکردهای این وزارتخانه در سال جاری عنوان و بیان کرد: تمام سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه و بخش خصوصی باید شفافیت را در اولویت کاری قرار دهند.

معاون امور اقتصادی استانداری البرز نیز در این آیین گفت: در این برهه حساس، فعالیت صنعتگران و تولید‌کنندگان ایثارگرانه است. عبادالله کامکار افزود: افرادی که در بخش صنعت استان سرمایه‌گذاری می‌کنند، نیازمند حمایت هستند و باید مشوق‌های لازم برای آنان پیش‌بینی شود.

در پایان این آیین از زحمات ایرج موفق رییس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز قدردانی و جهانگیر شاهمرادی به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.