:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

تمهیدات اسلوونی برای تداوم تجارت با ایران

سفیر کشور اسلوونی در ایران گفت: اتحادیه اروپا درحال پیدا کردن راهکارهایی است که از شرکت‌های خود برای تجارت با ایران محافظت کند اما باید منتظر ماند تا مشخص شود این اقدامات به کجا می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
اقتصادگردان- کریستینا رادی، سفیر کشور اسلوونی در ایران درباره خروج ایالات متحده امریکا از برجام و آینده روابط اقتصادی ایران با این کشور اظهار کرد: نگران این امر هستیم؛ کشور اسلوونی به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا تلاش خود را می‌کند که برجام زنده بماند. او افزود: ما پایبند به توافق مشترک هسته‌یی هستیم و با توجه به صحبت‌های آقای ظریف، وزیر امور خارجه ایران، کماکان موضع ما در اتحادیه اروپا حمایت از برجام است و آن را دنبال می‌کنیم.

سفیر کشور اسلوونی در ایران ادامه داد: خواستن توانستن است اما اکنون وقتی است که باید صبر کرد تا ببینیم بدون امریکا در برجام چگونه می‌توانیم جلو برویم. او در پاسخ به این سوال که آیا کشور اسلوونی راهکاری برای دور زدن تحریم‌های امریکا علیه ایران برای تجارت با کشورمان دارد، تصریح کرد: اتحادیه اروپا درحال پیدا کردن راهکارهایی است که از شرکت‌های خود برای تجارت با ایران محافظت کند اما باید منتظر ماند تا مشخص شود این اقدامات به کجا می‌رسد. رادی افزود: سیاست ما سیاست اتحادیه اروپاست و به‌ دنبال این هستیم راهکاری پیدا کنیم که خود را با این شرایط وفق دهیم. سفیر کشور اسلوونی در ایران اظهار کرد: کشور اسلوونی از قبل تلاش خود را کرده است و تسهیلات بانکی را برای تعامل مستقیم با بانک‌های ایرانی شامل بانک پاسارگاد و بانک ملت با بانک گورنسکا اسلوونی انجام داده و امیدواریم که این روابط بهبود یابد.