:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین:

اروپا نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با تاکید بر اینکه اروپا نمی‌تواند ایران را در مناسبات تجاری کنونی خود نادیده بگیرد، تاکید کرد: وضعیت مالی کشور خوب است و نگرانی بابت ذخایر ارزی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
اقتصادگردان- اسدالله عسگراولادی گفت: با خروج ایالات متحده امریکا از برجام، اگرچه وضعیت اقتصادی کشور نسبت به قبل متفاوت خواهد شد، اما ایران با قدرت به مسیر خود در عرصه بین‌المللی و منطقه‌یی ادامه خواهد داد و جای نگرانی نیست. رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: اروپا حداقل در میان مدت، راه خود با ایران را در فعالیت‌های اقتصادی ادامه می‌دهد، چراکه راه اروپایی‌ها و منافع آنها با ایران نزدیک است و ایران سالانه میلیاردها دلار به این کشورها، کالا صادر می‌کند و البته آنها نیز از ما کالا می‌خرند و به ما کالا می‌فروشند، بنابراین دنیا بدون دونالد ترامپ و کشورش در برجام هم رو به جلو می‌رود و این طور نیست که اروپا بتواند ایران را نادیده بگیرد.

او تصریح کرد: اکنون اقتصاد ایران باید تغییر مسیر داده و راه خود را در عرصه اقتصادی تغییر دهد، به این معنا که باید روی اقتصاد خود کار کرده و پایه‌های آن را قوی کنیم. به هر حال ما اکنون منتظر یک برنامه قوی و مدیریت منسجم از سوی دولت هستیم تا برخی اصلاحاتی که لازم است را در اقتصاد خود انجام دهیم، پس نقش دولت اینجا پررنگ است و از کشورهایی مثل چین و روسیه و اروپایی‌ها هم باید برای مدیریت تبعات احتمالی خروج امریکا از برجام کمک گرفت. به گفته عسگراولادی، ایران اکنون در دنیا و منطقه حرف برای گفتن دارد و راه خود را با دنیا ادامه می‌دهد.