:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

کمبود واگن و پارکینگ خطوط مترو چالش سرفاصله قطارها

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه با اشاره به اینکه خطوط مترو بر اساس سرفاصله ۲ دقیقه‌یی طراحی شده، گفت: کمبود ۲هزار واگن و عدم احداث و تجهیز پارکینگ‌ها دلایل اصلی محقق نشدن سرفاصله‌هاست.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
اقتصادگردان- علی امام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۹۰واگن در خطوط مترو فعال هستند، اظهار کرد: طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۰۰۰ دستگاه واگن دیگر وارد مدار ناوگان حمل و نقل ریلی تهران شود که تامین ۱۰۵۰ واگن در برنامه دولت، برای تامین نیاز کلان‌شهرهاست.

وی با بیان اینکه پیگیر بخشی از فاینانس قبلی خطوط ۶ و ۷ که تاکنون عملیاتی نشده‌اند هستیم، افزود: ۷۰۰واگن دیگر نیز پس از عملیاتی شدن فاینانس در سال‌های آینده ساخته و وارد مدار خواهد شد. این در حالی است که برای تامین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واگن دیگر نیز باید به دنبال منابع دیگری باشیم که امیدواریم محقق شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه خطوط مترو تهران برای سرفاصله ۲ دقیقه‌یی طراحی شده‌اند که تاکنون عملا محقق نشده است، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع کمبود واگن و دیگری پیش‌نیازهای فنی است.

امام با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل عدم احقاق سرفاصله 2دقیقه‌یی حرکت قطارها در مترو کمبود دپو پارکینگ خطوط است، افزود: پارکینگ پایانه کلاهدوز در بخش شرقی خط ۴ طی سال‌های اخیر احداث شد، اما سایر امکانات آن مثل تعمیرگاه هنوز راه‌اندازی نشده است. برنامه تکمیل پارکینگ پایانه اکباتان هم در منتهی علیه غربی این خط در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است که احداث این پارکینگ نیز در برنامه قرار دارد، یادآور شد: طبیعتا اگر بتوانیم تعدادی از واگن‌های مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، می‌توانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.