وی با بیان اینکه پیگیر بخشی از فاینانس قبلی خطوط ۶ و ۷ که تاکنون عملیاتی نشدهاند هستیم، افزود: ۷۰۰واگن دیگر نیز پس از عملیاتی شدن فاینانس در سالهای آینده ساخته و وارد مدار خواهد شد. این در حالی است که برای تامین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واگن دیگر نیز باید به دنبال منابع دیگری باشیم که امیدواریم محقق شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه خطوط مترو تهران برای سرفاصله ۲ دقیقهیی طراحی شدهاند که تاکنون عملا محقق نشده است، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع کمبود واگن و دیگری پیشنیازهای فنی است.
امام با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل عدم احقاق سرفاصله 2دقیقهیی حرکت قطارها در مترو کمبود دپو پارکینگ خطوط است، افزود: پارکینگ پایانه کلاهدوز در بخش شرقی خط ۴ طی سالهای اخیر احداث شد، اما سایر امکانات آن مثل تعمیرگاه هنوز راهاندازی نشده است. برنامه تکمیل پارکینگ پایانه اکباتان هم در منتهی علیه غربی این خط در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است که احداث این پارکینگ نیز در برنامه قرار دارد، یادآور شد: طبیعتا اگر بتوانیم تعدادی از واگنهای مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، میتوانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.