:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بسته شدن پرونده مسکن مهر آذربایجان غربی تا پایان امسال

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می‌شود 4000 واحد باقی مانده مسکن مهر استان با همکاری شرکت‌های خدمات رسان در تامین زیرساختها و حمایت بانکهای عامل در پرداخت به موقع تسهیلات و همت شرکت های تعاونی مسکن مهر تا پایان امسال افتتاح شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
اقتصادگردان- ابراهیم مبارک قدم در مراسم افتتاح مسکن های مهر شهرستان مهاباد با بیان اینکه از مجموع 45 هزار واحد مسکن مهر استان تا به امروز 40 هزار واحد به اتمام رسیده است، افزود: میانگین پیشرفت اجرایی طرح مسکن مهر استان 96 درصد است.

وی ادامه داد:  پرونده طرح مسکن مهر استان با افتتاح 1520 واحد مسکن مهر در اردیبهشت ماه امسال در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و شهرستانهای اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب و سلماس مختومه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 838 واحد از مجموع 1520 واحد مسکن مهر افتتاح شده در شهرستان مهاباد است، تصریح کرد: شهرستان مهاباد بعد از مرکز استان بیشترین سهم را در واگذاری اراضی دولتی برای اجرای طرح مسکن مهر داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: 3300 واحد در سایتهای کارمندان، مکریان و سیدآباد مهاباد در دست احداث بوده و تاکنون 1760 واحد به اتمام رسیده است. همچنین 1340 واحد در قالب خودمالکی و گروهی در شهرستان مهاباد واگذار شده و تا به امروز 1270 واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با اعلام اینکه 143 میلیارد تومان تسهیلات مصوب طرح مسکن مهر شهرستان مهاباد است، یادآور شد: 101 میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است.

مراسم افتتاح 838 واحد مسکن مهر در شهرستان مهاباد با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، امام جمعه و فرماندار شهرستان مهاباد و جمعی از مدیران استان به صورت نمادین در سایت مکریان برگزار شد.

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در این مراسم بر لحاظ استانداردهای ایمنی در مساکن مهر تاکید کرد و گفت: خوشبختانه استانداردهای صنعت ساختمان در طراحی و ساخت پروژه های مسکن مهر شهرستان مهاباد  رعایت شده است.

شهریاری، کاهش سود دوران مشارکت بانکهای عامل را مهمترین راهکار تسریع در تکمیل طرح مسکن مهر عنوان کرد و ادامه داد: هدفگذاری دولت تدبیر و امید، تحویل تمامی واحدهای باقی مانده مساکن مهر تا پایان امسال است.