:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

انتقاد از افزایش بدون هماهنگی قیمت آرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بر غیر منطقی بودن افزایش قیمت در حوزه غلات و از جمله گندم تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
اقتصادگردان- دکتر حشمت الله عسگری در جلسه بررسی مشکلات گندمکاران این استان با انتقاد از افزایش قیمت آراد، آن را غیرقانونی، عنوان و اظهار کرد: بی‌انضباطی در افزایش قیمت برخی کالاها به هیچ عنوان پذیرفته نیست و مسوولان امر باید به این پرسش پاسخ روشن دهند که چرا در گران شدن قیمت آرد هماهنگی لازم صورت نمی‌گیرد؟

وی از تلاش برای تسریع در پرداخت طلب گندمکاران خبر داد و اظهار کرد: دولت همه توان خود را به‌کار گرفته تا دسترنج کشاورزان و گندمکاران در اولین فرصت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

عسگری از برنامه‌ریزی دولت برای پرداخت به موقع طلب گندم‌کاران خبر داد و افزود: باید فرآیند خرید تضمینی گندم و پرداخت بهای آن در زمان مناسبی انجام شود تا کشاورزان از این ناحیه متضرر نشوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به رویکردهای سنتی در کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا دوره برداشت محصولات به حداقل ممکن برسد .

وی با اشاره به مشکل تامین سوخت برای حمل و نقل محصولات کشاورزی و از جمله گندم ادامه داد: لازم است تا در تردد وسایل حمل گندم و تامین سوخت کمباین‌ها و دیگر ادوات کشاورزی همکاری لازم از سوی شرکت فرآورده های نفتی با کشاورزان و بهره‌برداران صورت گیرد.

معاون استاندار بر ضرورت حفظ کیفیت گندم در این استان تاکید کرد و گفت: گندم یک محصول استراتژیک در کشاورزی ما است.