:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون سازمان امور اراضی:

۹۰ درصد اراضی کشاورزی خرده مالکی هستند

معاون سازمان امور اراضی گفت: اراضی کشاورزی از خرده مالکی رنج می‌برد و بهره‌وری‌های لازم را در بخش ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
اقتصادگردان- فرید صیدی‌نژاد در گردهمایی کارگروه استانی اجرای دستورالعمل قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی اظهارکرد: یکپارچگی اراضی در کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری تاثیر بسزایی دارد و دولت نیز برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، بر مبنای مشوق‌هایی که به کشاورزان ارائه می‌شود، در راستای تشویق کشاورزان به یکپارچه‌سازی اراضی گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی و تخفیف آب‌بها از مشوق‌های دولت است. با ارائه این تسهیلات به کشاورزان و حرکت به سمت یکپارچه‌سازی اراضی می‌توان به سوی افزایش بهره‌وری گام برداشت.

در ادامه این نشست مجتبی مزروعی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات مثبت و متعدد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی گفت:حفظ کاربری و پیشگیری از تغییر کاربری اراضی یکی از اقدامات اساسی وزارت بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اکثر اراضی بخش کشاورزی قولنامه‌ای است و این آسیب جدی به بخش کشاورزی وارد می‌کند.
 
وی گفت: علاوه بر مستندات قانون تجمیع اراضی محوریت کشاورزی در استان آب بوده و باید مد نظر قرار گیرد. همچنین در حال حاضر ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سدهای استان خراسان رضوی پر است. کل حجم مخازن سدهای استان یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب است.