:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

خزانه داری آمریکا ولی الله سیف رییس بانک مرکزی ایران را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران و معاون بخش بین الملل وی را با ادعای حمایت مالی از حزب الله لبنان از طریق سپاه پاسداران مورد تحریم قرار داد و به دلیل همکاری، حمایت مالی و فنی سپاه قدس و دیگر بخش‌های آن مورد تحریم های OFAC قرار گرفته است
کد خبر: ۱۱۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
اقتصاد گردان -  در بیانیه ای که بر روی وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت این وزارتخانه تحریم‌های جدیدی را علیه ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی ایران اعمال کرده است.

به گزارش ايسنا، در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران و معاون بخش بین الملل وی را با ادعای حمایت مالی از حزب الله لبنان از طریق سپاه پاسداران مورد تحریم قرار داد.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز در فرافکنی‌های خود گفت: آمریکا به ایران اجازه سوء استفاده از سیستم مالی بین المللی را نمی‌دهد.

این بیانیه در ادامه این ادعاها می‌افزاید، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران به دلیل همکاری، حمایت مالی و فنی سپاه قدس و دیگر بخش‌های آن مورد تحریم های OFAC  قرار گرفته است.

پس از خروج آمریکا از برجام وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های هسته ای ایران که پس از امضای برجام لغو شده بود طی دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه باز گردانده می‌شوند.