:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال توسط دانشگاه تهران برگزار می‌شود

سومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال با هدف آموزش، ارزیابی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان‌های پیشرو در تحول دیجیتال، امسال برگزار خواهد شد و از برگزیدگان آن، بهمن ماه 97 در مرکز همایش­های بین­المللی صدا و سیما تقدیر می‎گردد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

به گزارش اقتصادگردان مهدی شامی زنجانی، دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال درباره ویژگی‌های این رویداد علمی- حرفه­ای گفت: جایزه ملی تحول دیجیتال در سه محور زبدگی دیجیتال(Digital Mastery)، نوآوری دیجیتال  (Digital Innovation)و رهبری دیجیتال (Digital Leadership) برگزار می­شود.

در محور زبدگی دیجیتال، بلوغ دیجیتال سازمان شرکت‌کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتال، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتال است که در آن، سازمان با محوریت فناوری‌های دیجیتال، به سطح قابل توجهی از عملکرد، تجربه جذاب مشتری و در نهایت سودآوری دست یافته است. دکتر شامی زنجانی افزود: در حوزه نوآوری دیجیتال، ابتکار و پروژه دیجیتال کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت­کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. 

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال در تشریح محور سوم، خاطرنشان کرد: در محور رهبری دیجیتال، رهبر دیجیتال کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت­کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. رهبر کاندیدا شده باید نقش برجسته‌ای در فرایند تحول دیجیتال و رشد مبتنی بر ابتکارات دیجیتال سازمان خود ایفا کرده باشد.

از اهداف این جایزه می‌توان به افزایش آگاهی و بینش در بدنه مدیریتی سازمان‌های کشور در خصوص اهمیت و جایگاه تحول دیجیتال، بهبود و ارتقای فرهنگ ارزش‌آفرینی دیجیتال در فضای کسب ‌وکار کشور، تشویق سازمان‌ها به انجام فرایند خودارزیابی دیجیتال و شناسایی نقاط ضعف و فرصت‌های بهبود خود در زمینه تحول دیجیتال، ارزیابی بلوغ دیجیتال شرکت‌کنندگان و شناسایی نقاط ضعف، قوت و فرصت­های دیجیتال توسط داوران خبره و ارائه گزارش بازخورد به سازمان‌ها در راستای بهبود وضعیت تحول دیجیتال آن­ها و همچنین شناسایی و معرفی سازمان‌های پیشرو کشور در حوزه تحول دیجیتال اشاره کرد.

 

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال افزود: در دو دوره گذشته جایزه که با حضور چشمگیر بیش از 35 سازمان معتبر و صاحب‌نام کشور برگزار و از برگزیدگان آن تقدیر شد، برای تمام سازمان‌های شرکت­کننده در جایزه، پیش از ارزیابی، کارگاه آموزشی تحول دیجیتال برگزار شد. همچنین به هریک از سازمان‎ها پس از ارزیابی، گزارش بازخورد اختصاصی به صورت تفصیلی ارائه شد تا با بهره‌گیری از توصیه‌های ارائه شده در این گزارش، بتوانند مسیر بلوغ دیجیتال خود را موفق‌تر طراحی و طی نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: سومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال با رویکرد 20200 امسال برگزار خواهد شد. مدل 20200، بلوغ دیجیتال سازمان­ها را با توجه به مولفه­های بیست­گانه تحول دیجیتال و با بهره‎گیری از 200 شاخص عملیاتی، به­صورت دقیقی ارزیابی می‎کند و هریک از سازمان­ها با توجه به نمره ارزیابی خود در یکی از سطوح پنجگانه بلوغ دیجیتال قرار می­گیرند و گواهینامه سطح دیجیتال خود را دریافت خواهند نمود. سطوح پنجگانه بلوغ دیجیتال در مدل 20200 عبارتند از مبتدی دیجیتال، جوینده دیجیتال، رهسپار دیجیتال، حرفه­ای دیجیتال و زبده دیجیتال که همانطور که اشاره شد، سازمان­ها باتوجه به نمره ارزیابی خود در یکی از این سطوح قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است که برای اولین بار در سطح کشور از این مدل جامع برای ارزیابی بلوغ دیجیتال سازمان­ها استفاده می شود و هریک از سازمان­های شرکت­کننده قادر خواهند بود که با آگاهی از سطح بلوغ دیجیتال خود، برای رشد و ارتقا در این حوزه برنامه­­ریزی نمایند. در این مدل علاوه بر ارزیابی بلوغ دیجیتال، نقاط قوت و ضعف هریک از سازمان­ها در حوزه دیجیتال شناسایی می­شود و این مورد اولین گام برای ترسیم نقشه­راه تحول دیجیتال آن­ها خواهد بود. همچنین در این دوره از جایزه ملی تحول دیجیتال آموزش­های جامعی برای سازمان­های شرکت­کننده در نظر گرفته شده است که با آمادگی کامل مورد ارزیابی دیجیتال قرار بگیرند و پس از ارزیابی نیز گزارش بازخورد جامعی با رویکرد 20200 به هریک ارائه خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، جهت دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از زمان­بندی و شرایط جایزه میتوانید به پایگاه اینترنتی جایزه ملی تحول دیجیتال به نشانی www.DTaward.ir مراجعه یا با شماره تلفن­های 88229901 -88357623 تماس حاصل فرمایید.