:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین شرکت و اشخاص ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ۶ فرد و ۳ شرکت ایرانی را به جرم انتقال دلار به ایران از طریق امارات در فهرست تحریم های خود قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
اقتصاد گردان -  به گزارش رویترز، ایالات متحده آمریکا ساعاتی پیش ۶ فرد و ۳ شرکت ایرانی واقع در امارات را در فهرست تحریم های خود قرار داد. مقامات آمریکایی مدعی شده اند که این شرکت ها و افراد میلیون دلار را به سپاه قدس برای فعالیت های آن انتقال می دادند.

این در حالی است که وضع تحریم های جدید علیه برخی از اشخاص و شرکت های ایرانی درست چند روز بعد از خروج رسمی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از برجام صورت گرفته است. همچنین وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که با همکاری امارات متحده عربی، موفق به مختل کردن عملیات های این شبکه بزرگ شده؛ ضمن اینکه بانک مرکزی ایران را متهم به کمک به این گروه برای دسترسی به دلارهایی که در بانک های خارجی نگهداری شده اند کرده تا از این طریق تحریم ها را دور بزنند.

بر همین اساس «استیون مانچینی» در بیانیه ای اعلام کرد که دولت ایران و بانک مرکزی این کشور متهم به در اختیار قرار دادن دلار به فعالیت های سپاه قدس ایران از طریق شرکت های ایرانی مستقر در امارات متحده عربی شده است. برخی از افراد قرار گرفته شده در فهرست تحریم های جدید ایران، چند تاجر ارز هستند.

بر همین اساس، به دنبال انتشار فهرست شرکت های و افراد تحریم شده ایرانی، امارات متحده عربی هم اعلام کرد که این افراد و شرکت ها را در فهرست تحریم های خود قرار داده است. البته این اقدام به دنبال تحت فشار قرار گرفتن متحدین آمریکا در اروپا، آسیا و خاورمیانه توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای اعمال دور جدید فشارها علیه ایران است. ترامپ به شرکت های طرف همکاری ایران اعلام کرد که ظرف ۹۰ روز آینده باید به روابط تجاری خود با ایران پایان دهند.

وزرات خزانه داری آمریکا اعلام کرد که شرکت های ایرانی قرار گرفته شده در فهرست تحریم ها در به دست آوردن درآمدهای نفتی از طریق حساب های بانکی خارجی که توسط بانک مرکزی ایران افتتاح شده بود اقدام به تزریق منابع مالی در سپاه قدس می کردند.
بر پایه این گزارش، در فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی رویترز گزارش کرده بود که حداقل یک میلیارد دلار با وجود تحریم ها به ایران ارسال شده و قبل از اینکه به ایران فرستاده شود از طریق صرافی ها و شرکت های واقع در امارات و عراق عبور کرده بود.