:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
سوابق یکی از نامزدهای شهرداری تهران

مکارم حسینی: سوابق اصلاح طلبی من روشن است ارتباط با قالیباف نداشته ام

معاون وزیر دولت خاتمی بودم/ در دوران قالیباف به دعوت دکتر نجفی به شهرداری رفتم تا با مدیران احمدی نژاد کار نکنم / معاون کرباسیان بودم و ارتباطی با قالیباف نداشته و ندارم/ گلوگاه های فساد را شناسایی کردم و چند هزار میلیارد تومان را به شهرداری برگرداندم/ بدون یک ریال وام از بانک شهر، تهران را اداره کردیم کاری که در دوره قبل محال بود
کد خبر: ۱۱۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
اقتصاد گردان - سميع‌الله مكارم حسینی، کاندیدای تصدی شهرداری تهران و سرپرست فعلی شهرداری، به سوابق خود برای برررسی در انتخاب شهردار تهران از بین گزینه های پیشنهادی اشاره کرده  است. 

وی گفت: اصلاح طلبم و همیشه در کنار ادکتر نجفی بوده ام. معاون دکتر نجفی بوده ام. معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت آقای خاتمی بودم. معاون سازمان میراث فرهنگی در دولت آقای روحانی بودم و دفاع من از دولت و اصلاح طلبان در همین چند ماه گذشته در شهرداری محرز و مبرز است.


اصلاح طلبم و همیشه در کنار دکتر نجفی بوده ام. معاون دکتر نجفی بوده ام. معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت آقای خاتمی بودم. معاون سازمان میراث فرهنگی در دولت آقای روحانی بودم و دفاع من از دولت و اصلاح طلبان در همین چند ماه گذشته در شهرداری محرز و مبرز است.
 هیچ گاه با آقای قالیباف ارتباطی نداشته ام. در دوران شهرداری قبلی به دعوت دکتر نجفی که عضو شورای شهر بودند از دولت فرار کردم و به شهرداری آمدم. در آن دوران معاون یکی از زیرمجموعه های شهرداری بودم. من معاون آقای کرباسیان بودم که از وزرای موفق دولت است.

معاون آقایان نجفی و حاجی و سلطانی فر بوده ام که همگی از اصلاح طلبان خوشنام و باسابقه هستند.

نگاهم به مسایل شهری نگاهی حرفه ای و غیرسیاسی است. تعارفی با هیچکس ندارم. راه دکتر نجفی را ادامه خواهم داد. شهرداری تحمل تغییرات مدیریتی را ندارد. نقش مهمی در انتصاب مدیران دکتر نجفی داشته ام و از آنها دفاع می کنم. 

یادتان می آید شهردار قبلی چند هزار میلیارد تومان از بانک شهر وام گرفته بود و حقوق داده بود. ما بدون یک ریال وام اداره کردیم. یادتان می آید همان دوستان می گفتند تیم اصلاح طلب 6 ماه هم نمی تواند ادامه دهد و شهر دچار فروپاشی مالی می شود؟ یادتان می آید که می گفتند اینها نمی توانند حقوق و پاداش اسفند را بدهند؟ یادتان می آید که می گفتند در فروردین کارشان تمام است و نمی توانند حقوق بدهند چون در این ماه حجم ورودی شهرداری پایین است؟ چه شد؟ من 15 فروردین حقوق فروردین ماه را دادم تا کارمندان خیالشان راحت باشد! چطور این کار را کردم؟ 

گلوگاه های فساد در شهرداری را شناسایی کردم و با برگرداندن این پول ها چند هزار میلیارد تومان نقدینگی شهرداری را بهبود دادم. نه تنها تمام هزینه اداره شهر را بدون وام پرداخت کردم بلکه بیش از 6 هزار میلیارد تومان از بدهی های شهرداری در دوره قبل را هم تسویه کردم. در این مدت بدون گرفتن یک ریال وام از بانک شهر، هم شهر را اداره کردیم و هم حقوق کارمندان را دادیم. 

 من هیچ گاه مدیر هزینه نبوده ام. من بیش از 8 سال سابقه در شهرداری دارم و کار شهرداری را می فهمم. من همیشه مدیر درآمد بوده ام و درآمد ایجاد کرده ام. مدیریت هزینه ای در شهر تهران دیگر جواب نمی دهد. شهرداری مدیر درآمد می خواهد.

اولويت اصلی برنامه‌های اجرایی من، افزایش درآمدی، گسترش حمل‌ونقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا، سپردن کار مردم به مردم و مبارزه جدی و بدون هیاهو با فساد است.

  اقتصاد خوانده ام و30 سال در سمت های مدیریتی اقتصادی بوده ام اما یک پرونده مالی هم ندارم چرا که شفاف کار کرده ام. این بسیار کار سختی است. همین باعث می شود بسیاری شما را تخریب کنند چرا که با این روند منافعشان به خطر می افتد.