:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مهمترین اخبار اقتصادی امروز

پشت پرده واردات موبایل با ارز مرجع / طرح عرضه بنزین لوکس در سال 92 / کد ملي جايگزين شماره بيمه می شود و...
کد خبر: ۱۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
مهمترین عناوین اقتصادی  شنبه 7 اردیبهشت به شرح زیر است:

نرخ انواع ارز غیر مرجع مبادله ای

بانک مرکزی نرخ انواع ارز را امروز شنبه در مرکز مبادلات اعلام کرد که بر این اساس نرخ مبادلاتی دلار و پوند افزایش و قیمت یوروکاهش یافته است.

قیمت انواع کاغذ

قیمت هر بند کاغذ این روزها باز هم رو به فزونی نهاده و بازار طعم گرانی بندی ۸۵ هزار تومان را می‌چشد.

پیش بینی آینده قیمت طلا

بعد از افزایش ناگهانی قیمت‌های طلا در هفته گذشته، اکثر تحلیل‌گران شرکت‌کننده در آمارگیری هفتگی کیتکو، انتظار تداوم افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند.

بازگشت ارز مرجع به کالاهای اساسی

در حالی که براساس بخش نامه بانک مرکزی قرار بود ارز مرجع کالاهای اساسی حذف شود، معاون اول رییس جمهور اخیرا اعلام کرد که ارز مرجع از واردات کالاهای اساسی حذف نمی‌شود. امروز نیز رییس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با ایسنا صراحتا اعلام کرد که ارز مرجع از کالاهای اساسی حذف نمی‌شود.

نرخ مسکن در مناطق مختلف

گزارش‌ها از بازار اجاره مسکن در آستانه فصل نقل و انتقالات حاکی است، نرخ های دستوری ۹ درصد و ۱۴ درصد جواب نداده و موجران ارقام بالاتری برای اجاره بها در سال ۹۲ درخواست می کنند.

سوخت کدام خودرو ها قطع می شود؟

همزمان با برنامه دولت برای افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و CNG، اجرای طرح توزیع کارت هوشمند انرژی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است و با اجرای این طرح عملا خودروهای دوگانه سوز غیراستاندارد از چرخه دریافت همزمان بنزین و CNG حذف خواهند شد.

طرح عرضه بنزین لوکس در سال 92

معاون وزیر نفت با تشریح زمان‌بندی افزایش تولید بنزین اروپایی در سال 92 از حذف تدریجی بنزین معمولی با اکتان 87 در جایگاه‌‌ها خبر داد و اعلام کرد: با حذف بنزین معمولی، عرضه گسترده بنزین با اکتان بالای 90 (سوپر) در دستور کار قرار دارد.

اعلام شاخص تورم خودرو

بانک مرکزی شاخص تورم بخش خودرو را براساس مدل‌های مختلف، بین ۳۰ تا ۶۰ درصد اعلام کرد که این شاخص مربوط به نیمه دوم سال گذشته است و از نظر خودروسازان قابل قبول نیست.

پشت پرده واردات موبایل با ارز مرجع

بررسی اسناد موجود در گمرک ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابهامات گسترده درباره پرونده واردات موبایل به کشور با ارز مرجع در سال 91 حکایت دارد. در همین حال، از محموله‌های دستگاه پخش صوتی MP3، هزاران دستگاه موبایل در گمرک اصفهان کشف و مهر قاچاق خورد اما بنا به دلایل نامعلوم و پس از گذشت مدتی، این محموله‌ها ناگهان جزء واردات رسمی محسوب و از گمرک ترخیص شده است.

کد ملي جايگزين شماره بيمه می شود

رئيس هيات مديره سازمان تامين اجتماعي امروز در نشست خبري با بيان اين مطلب اظهار داشت: کليه امور مربوط به جايگزيني کد ملي افراد با شماره بيمه انجام شده و با همکاري سازمان ثبت احوال اين امر در شرف اجرايي شدن است.

راناي هاچ‌بک به بازار مي آيد

قائم مقام مديرعامل ايران خودرو از ورود مدل هاچ بک رانا به بازار از اواخر سال جاري خبرداد.

حداکثر نرخ احتمالی خودرو داخلی 

با توجه به میزان تورم بخشی شش ماهه دوم سال 91 اعلامی از سوی بانک مرکزی و با فرض اعلام همین میزان تورم برای شش ماهه اول این سال، حداکثر قیمت‌های احتمالی پراید، پژو 405 SLX، تیبا و سمند ال‌ایکس EF7 محاسبه شده است.