:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

بزرگترین وارد کننده طلا و صادرکننده جواهرات کیست؟

هند با واردات 56 میلیارد دلار طلا و صادرات 40 میلیارد دلار جواهر یکی از تاثیر گذارترین کشورها در بازار سنگ های قیمتی و طلا شناخته می شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹

هندوستان با صادرات سالانه بیش از 40 میلیارد دلار جواهر آلات و سنگ های قیمتی از قطب های مهم صنعت جواهر سازی در جهان به شمار می آید در حالی که با 56 میلیارددلار واردات طلا بزرگترین بازار مصرف این فلز گرانبها نیز هست .

صادرات جواهرآلات و سنگ های قیمتی از این کشور سال گذشته به 43 میلیارد دلار رسیده است. این میزان صادرات جواهر آلات موجب شده هند در مقامی بالاتر از ایتالیا و هم تراز آمریکا قرار گیرد.

دست اندرکاران صادرات طلا و جواهردر هند پیش بینی می کنند سال آینده رقم صادرات هند دراین بخش در مقایسه با پارسال باز هم افزایش یابد.

با توجه به نیاز هند به طلای خالص برای تولید جواهرات قیمتی، این کشور از بزرگترین واردکنندگان طلا در جهان به شمار می آید.

هند در زمره کشورهای دارای اقتصاد های بزرگ نوظهور قرار دارد و تلاش می کند جایگاه اقتصادی خود را در جهان ارتقاء دهد . 

کشور هند علاوه بر تولید و صادرات زیور آلات همچنین بزرگترین بازار بورس الماس جهان را در اختیار دارد. این کشور بزرگترین مرکز برش و جلا دهنده سنگ های قیمتی دنیاست . طبق آمار ارایه شده از هر دوازده الماس تولید شده در جهان، یازده قطعه آن در کارگاههای هند برش خورده و جلا یافته است .

واحد مرکزی خبر از دهلی نو گزارش داده است که در حال حاضر هشتصد و پنجاه هزار نفر در کارگاههای برش و جلای الماس در هند مشغول به کارند. گفته می شود نزدیک به هفتاد و پنج درصد صنعت فراوری الماس در جهان به هند اختصاص دارد که حدود بیست و هشت میلیارد دلار در سال عاید این کشور می کند. با اینحال بحران های اقتصادی جهان بویژه کشورهای اروپایی و غربی که عمده ترین مشتریان جواهرآلات هند به شمار می آیند در سالهای اخیر این صنعت را با موانعی مواجه کرده اما همچنان این کشور در این صنعت پیشتاز است .